makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

پایگاه اینترنتی هواشناسی سیستان‌و بلوچستان افتتاح می‌شود

 کارشناس فناوری و اطلاعات هواشناسی سیستان‌و بلوچستان گفت: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی پایگاه اینترنتی هواشناسی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 پرویز خسروی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری با راه‌اندازی واحد فناوری و اطلاعات خدمات انجام گرفته در این اداره کل با جهت‌گیری الکترونیکی در راستای رفاه حال شهروندان در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: پایگاه اینترنتی هواشناسی سیستان ‌و بلوچستان در راستای افزایش اطلاع‌رسانی خدمات هواشناسی به شهروندان در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی آشناسازی مردم با علم هواشناسی و فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه پیش‌بینی پدیده‌های هواشناسی در مواقع بحرانی، ارائه آمار و اطلاعات هواشناسی مورد نیاز کاربران بخش خصوصی و دولتی، ارائه آخرین تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی انجام شده در حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این وب سایت عنوان کرد.


خسروی به امکانات فراهم شده در این وب سایت اشاره کرد و افزود: ارائه بیش از 10 نوع خدمت الکترونیکی مختلف برای هم استانی‌ها در زمینه خدمات هواشناسی، پهنای باند و امنیت بسیار بالا، ارائه انواع پیش‌بینی‌های جوی، کشاورزی، دریایی، فصلی و آب و هوا، دریافت انتقادات و پیشنهادات، سامانه نظر سنجی، سامانه پیام کوتاه و اطلاع‌رسانی آخریم هشدارها و اخطاریه‌های جوی و اقلیمی از مهم‌ترین خدمات پیش‌بینی شده در این وب سایت است.

کارشناس فناوری و اطلاعات هواشناسی سیستان ‌و بلوچستان ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.SBMET.IR علاوه بر دریافت تمام خدمات هواشناسی با ارائه نظرات و پیشنهادت خود ما را در راستای توسعه و ارائه خدمات بیشتر یاری کنند.

خسروی اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پایگاه را 40 میلیون ریال اعلام کرد.

وی به فعالیت‌های واحد فناوری و اطلاعات هواشناسی سیستان ‌و بلوچستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری و افتتاح پایگاه اینترنتی از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

 

بازنشر از مکران/ فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد