makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کاخ سعدآباد میزبان هفته فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان است

شهروندان تهرانی از فردا می توانند لحظاتی را دور از هیاهو، ترافیک و دود و دم پایتخت با هنرمندانی از خطه پهناور سیستان و بلوچستان سپری کنند و روح خود را در چشمه لطافت هنر این پاسداران میراث پیشینیان صیقل دهند.

در این چارچوب هنرمندان سیستان و بلوچستان به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با میزبانی از هموطنان ایرانی خود، زیباییهای این استان را برای چشمهای زیبا بین به نمایش می گذارند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان روز شنبه در این باره به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با سنتها و فرهنگ هزاران ساله مردم این خطه از فردا ساعت 16 با حضور جمعی از مسوولان استان و نمایندگان مجلس آغاز می شود و امیدواریم در این مدت بتوانیم قابلیتها و توانمندیهای این منطقه را به خوبی به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.


'حسنعلی شهرکی' افزود: هنرمندان این استان در بیش از 30 غرفه هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی این مرزو بوم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند و از آنجا که بسیاری از آنان در زمره بهترینهای هر رشته محسوب می شوند می توان امیدوار بود آثار موجود در این غرفه ها مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هنرمندان این خطه با راه اندازی کارگاههای مختلف در غرفه های هفته فرهنگی این استان صنایع دستی تولیدی خود از جمله سوزن ‌دوزی، حصیربافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه ‌قیمتی، سفال کلپورگان و کوه میتگ را به صورت زنده عرضه خواهند کرد.

وی ادامه داد: غرفه ها و فضای نمایشگاه تنها به صنایع دستی محدود نمی شود بلکه عرضه کتابهایی درباره سیستان و بلوچستان و اجرای بازیهای محلی و بومی مناطق مختلف استان، موسیقی سنتی و فولکلور این دیار و غیره بخشی دیگر از ویژگیهای هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در تهران محسوب می شود.

او گفت: جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز دور از نظر نمانده و در این هفته تلاش می شود هموطنان را با زیباییهای این منطقه بیشتر آشنا کنیم.

وی در زمینه تبلیغات انجام شده به منظور جذب مخاطب در تهران نیز گفت: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در زمینه برپایی این نمایشگاه در تهران از چندی پیش آغاز شده و بخشی از تبلیغات را نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عهده داشت.

او افزود: در نظر داریم اطلاع رسانی را با کمک 'شبکه تهران' گسترده تر کنیم تا مردم برای بازدید از این نمایشگاه فرهنگی هرچه بیشتر ترغیب شوند.

وی درباره برنامه های پیش بینی شده برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری گفت: برای حضور تجار و یا میهمانان خارجی برنامه خاصی نداشتیم ولی تلاش کرده ایم با برپایی یک غرفه در این نمایشگاه به نام غرفه سرمایه گذاری، فرصتهای ویژه این استان سیستان و بلوچستان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان 'هفته فرهنگی' را فرصتی ارزشمند برای جذب گردشگر و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد

 

منبع:خبرگزاری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد