makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سیستان‌و بلوچستان میراث کهن و سترگ ایرانی را بر دوش می‌کشد

 نماینده ولی‌فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای مشترک به مناسبت آغاز هفته فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان در کاخ موزه سعدآباد اعلام کردند، سیستان وبلوچستان بخش بزرگی از میراث کهن و سترگ ایرانی را با فرهنگ اصیل، هنر و صنایع دستی بی‌نظیر و جغرافیای منحصر بفرد بردوش می‌کشد.

در این بیانیه آمده است: هفته‌های فرهنگی استان‌ها با هدف معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و سنن، معرفی مفاخر و مشاهیر و چهره‌های ماندگار فرهنگی هر استان و همچنین شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، ملی و ‌مذهبی کهن استان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.


این بیانیه حاکی است: برپایی نشست‌های ادبی، هنری و شب شعر و نمایش توانمندی‌ها درعرصه فرهنگ و هنر اصیل استان‌ها بخشی از برنامه‌های هفته‌های فرهنگی به شمار می‌رود که تقویت وحدت ملی و ایجاد شور و نشاط در سراسر کشور را به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه آمده است: دیرینه تاریخ استان، حکایت از عمق فرهنگ و هنر منطقه دارد که به جهات مختلف در گذشته نه تنها مورد حمایت قرار نگرفته، بلکه دستخوش محدودیت‌هایی بوده و امکان رشد آن فراهم نیامده است.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از تحولات اساسی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی حمایت از فرهنگ و هنر بوده که ثمرات آن مشهود است.

این بیانیه حاکی است: برپایی نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به منظور معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، به ویژه نمایشگاه‌های بزرگ کتاب، جشنواره‌های معرفی استان در تهران و نمایشگاه‌های علوم قرآنی برنامه‌های ارزشمندی هستند که مورد توجه قرار گرفته و توانسته است در ارتقای فرهنگ و هنر عمومی و معرفی چهره زیبای استان، به صورت برنامه‌های متنوع و مستمر نقش داشته باشند.

آنچه که بیان شد نشان از پیوند عمیق انسان‌هایی در گوشه‌هایی از ایران اسلامی با تمام خوبی‌های فرهنگی، علمی،‌ انسانی، ‌اجتماعی و دینی بشری است که کمال او در اسلام و کمال اسلام در پیوند با رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش است.

اکنون فرصتی پیش روست تا همه دوستداران و مشتاقان این سرزمین افسانه‌ای که خود نماد اتحاد ملی و انسجام اسلامی است، بتوانند در هفته فرهنگی سیستان وبلوچستان، جلوه‌های بدیع فرهنگ و مفاخر جنوب شرق ایران را به نمایش گذاشته و توانمندی‌ها را به بهترین شکل به دیگران القا کنند.

امید است ظرفیت این سرزمین به بهترین شکل در باور تک تک مردم ایران زمین جای بگیرد و چهره واقعی این استان معرفی شود.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد