makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اختصاص 50 درصد اعتبارات ایمنی به راه‌های روستایی

مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان گفت: در سال‌جاری، 50 درصد اعتبارات ایمنی به نصب علائم و ایمن‌سازی راه‌های روستایی اختصاص می‌یابد.

  ایوب کرد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار داشت: ساماندهی تمام تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح حوزه استحفاظی این اداره کل به منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای باید در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

وی به الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: کارکنان باید کاهش هزینه‌های مصرفی به ویژه آب و برق را سرلوحه برنامه‌های اداری خود قرار داده و تا حد ممکن از هزینه‌های بی‌رویه جلوگیری کنند‌.


مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به معضل تخریب و سرقت تابلوهای ترافیکی گفت: نصب علائم جاده‌ای تحت هر شرایطی نباید متوقف شده و باید راهکارهای مناسب برای رفع این معضل ارائه شود و نقاطی که به دلیل سرقت یا تخریب، فاقد علائم ایمنی هستند، علائم ایمنی مجدداً نصب شود.

کرد تصریح کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری، 2 هزار و 638 عدد علائم ایمنی به سرقت رفته و یک هزار و 925 عدد علائم نیز تخریب شده که بالغ بر 146 میلیون تومان خسارات به حوزه راه و ترابری جنوب استان وارد کرده است.

وی بیان کرد: آموزش مدارس حاشیه راه‌ها نیز با همکاری دهیاران و بخشداران این مناطق همانند سال‌های گذشته پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین پل سیستان‌ و‌ بلوچستان در محور کنارک ـ جاسک گفت: اقدامات اولیه برای ساخت این پل انجام شده و پیمانکار مربوطه در حال اجرای این پروژه است که با ساخت این پل 70 درصد مشکلات این منطقه برطرف می‌شود.

کرد در زمینه مصوبات سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای بزرگراه بمپور‌ـ ایرانشهر، روکش آسفالت نیکشهر ـ چابهار، احداث محور بزمان ـ گوهرکوه در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص 9 میلیارد تومان به پروژه ایرانشهر ـ بمپور خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده مقرر شده محور ایرانشهر ـ بمپور به بهره‌داری برسد.

کرد همچنین در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان به پروژه بزمان ـ گوهرکوه به طول 10 کیلومتر برای احداث و آسفالت آن خبر داد.

مدیرکل راه و ترابری جنوب سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای تکمیل پل‌های فیروز آباد ـ دپکور  نیز 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کرد با توجه به تردد خودروها از مسیر ایرانشهر ـ چابهار یادآور شد: در بازدید وزیر راه و شهرسازی مقررشد، تعداد دو کانکس به منظور استقرار پلیس راه‌ به طور موقت تا زمان افتتاح ساختمان اصلی برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جاده‌ای در اختیار این محور قرار گیرد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد