makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سرانه کتابخوانی در سیستان و بلوچستان پایین است

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سرانه کتابخوانی و مطالعه نسبت به ظرفیت کتاب در استان سیستان و بلوچستان پایین است.

 حجت‌الاسلام عباس دانشی اظهار داشت: امسال هفته کتاب با شکوه خاص در تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی از تشکیل ستاد هفته کتاب در استان خبر داد و افزود: ستاد هفته کتاب با مشارکت تشکل‌ها و دستگاه‌های فرهنگی به منظور طرح وی‍ژه اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و پژوهشی در روزهای آینده تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در سطح استان، برگزاری کارگاه نقد کتاب، تهیه بروشور پیرامون موضوع کتاب و گسترش کتابخانه باز از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در هفته کتاب است.


دانشی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر وجود کتاب جایگاه خوبی دارد اما متأسفانه استقبال از کتابخوانی به اندازه ظرفیت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه گسترش و فرهنگ کتابخوانی یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: حجم وسیعی از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: آموزش و پرورش، مطبوعات و رسانه ملی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی دارند.

دانشی با بیان اینکه همه مسئولان باید تلاش کنند تا فرهنگ کتابخوانی در استان به سطح کشور برسد، افزود: علیرغم توسعه ارتباطات هنوز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه یاد یار مهربان از فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برای احیای فرهنگ کتابخوانی است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد