makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ورود 54 قلم کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان آزاد می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:به زودی ورود 54 قلم کالا و دام زنده از مرزهای سیستان و بلوچستان آزاد می‌شود.

 علی‌محمد آزاد امروز در جلسه ساماندهی مرز در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به منظور تأمین معیشت مرزنشینان و کمک به اشتغال‌زایی، ورود 54 قلم کالا و نیز دام زنده از مرزهای استان به زودی آزاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های جغرافیای مرزی در این استان و تأکید رئیس جمهور در بهره‌گیری از این توانمندی برای امرار معاش و اشتغال‌زایی مردم استان، ستاد مرزی بیش از پیش فعال می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کالاهای یاد شده باید با معیارها و ضوابط استاندارد تطبیق داشته و از کیفیت لازم برخوردار باشد.


آزاد تصریح کرد: تمام روستاهای مرزنشین تا شعاع 20 کیلومتری مشمول این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ورود مواد غذایی از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند، گفت: در راستای توانمندی اقتصادی مرزنشینان و کمک به اشتغال سالم، هر مرزنشین می‌تواند سالیانه 60 میلیون ریال دادو ستد انجام دهد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: وجود یک هزار و 500 کیلومتر مرزهای آبی و خاکی با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان و وجود 13 بازارچه مشترک مرزی، قابلیت‌های منحصر به فردی را برای مرزنشینان این استان رقم زده که در سال جهاد اقتصادی و بکارگیری توان دستگاه‌های مربوطه در سال‌جاری شاهد رونق اقتصاد مرزی خواهیم بود.

آزاد در ادامه به نقش مهم واردات دام در ایجاد اشتغال تأکید کرد و افزود: ورود دام از مرزهای سیستان و بلوچستان موجب رونق فعالیت تجار مرزی، کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی، ایجاد اشتغال و تأمین گوشت مورد نیاز کشور می‌شود.

وی از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی خواست برای استفاده بهینه از قابلیت‌های مرز و کمک به اقتصاد مرزنشینان، تمام امکانات و توانمندی‌های خود را بکار گیرند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد