makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مردم مشکل گاز داریم / مسئولان تکذیب می کنند!!

  هرساله با شروع فصل پاییز و نزدیک شدن به فصل زمستان دغدغه جدیدی به مردم سیستان و بلوچستان افزوده می شود و آن هم مشکل دریافت کپسول¬های 11 کیلویی گاز برای مصارف خانگی است.

البته در سالهای گذشته این مشکل بیشتر در ابتدای فصل زمستان بود اما امسال از ابتدای پائیز به طوریکه در شهر زاهدان مشکل گاز مردم را کلافه کرده و متاسفانه اینگونه به نظر می رسد که مسئولان هم به فکر مردم نیستند.

چند نقطه از شهر زاهدان به شهروندان معرفی شده اند که می توانند در صف های طولانی به انتظار بنشینند! تا ماشین حمل کپسول گاز برای توزیع به آنجا مراجعه کند. حال به چه صورت و با چه مشکلاتی بماند!

بعد از چند ساعت می آیند و بعد از منت گذاشتن های بسیار بر سر مردم کمتر پیش می آید که دلخوری هم پیش نیاید.

این  مردم هستند که باید در صف گاز باشند و از کار و زندگی هم بیافتند و کرامت انسانی آنها تنها به جرم اینکه همواره مظلوم بوده اند و به مانند دیگر مناطق نخواسته اند با ایجاد جار و جنجال به نیت خود برسند.

مسئولان مربوطه احتمالا به دلیل مشغله کاری زیاد خودشان برای دریافت گاز مراجعه نمی کنند چون فقط کافیست که یکبار هم شده با مردم همدرد شوند و یک نوبت برای دریافت گاز در این صفوف به پای صحبت آنها بنشینند!

مردم با اعصاب های ناراحت به خانه باز می گردند البته اگر به آنها بعد از گذشت چند ساعت گاز برسد زیرا اکثرا موفق به تعویض گاز نمی شوند، چرا که صف آنقدر طولانیست که به کسانی که در ته صف هستند گاز نمی رسد.

در حال حاضر هوا سرد نشده و مشکل بر این منوال است وای به روزی که هوا سرد شود.

حال ما این مشکل را باید به که بگوییم؟؟به مسئولان؟؟

آنها که می گویند ما مشکل گاز نداریم! حال مردم چه کنند که کپسول های گاز برای مصارف پخت و پز و استحمام آنهاست؟؟؟

البته از نظر آقایان مسئول وضعیت گاز خوب است چرا که با یک تماس تلفنی برای خود گاز تهیه میکنند و این هم به صورت رابطه ای بوده و هیچ اشکالی ندارد !!؟

مردم گله خود را به کجا ببرند؟ فرماندار که مسئول شهرستان است؟ استاندار که عالیترین مقام اجرایی استان است و نماینده رئیس جمهور؟ بازرسان سازمان بازرسی ؟ و یا جاهای دیگر ....؟

من امیدوارم که مسئولان کمی خود را از مردم بدانند و به فکر این مردم باشند چرا که آنها برای این کار حقوق میگیرند و باید برای رفع مشکل مردم از هیچ کاری عقب نشینی نکنند .

پیشنهاد می گردد به روند توزیع گاز مایع توجه بیشتری گردد. چگونه است که ماشین های حامل گاز از مبدا بارگیری تا مقصدی که مردم چشم انتظار آنها هستند در زمان تحویل حداقل نیمی از محموله¬شان خالی و تعویض شده است؟؟!

مگر غیر از این است که محلهای توزیع از پیش مشخص شده است؟ اگر از مشکلات نیست پس دلیل اصلی این ماجرا چیست؟ چیزی بجز سودجویی عده ای که شناسایی آنها هم سخت نیست!

این مشکل با نظارت درست و به موقع مدیران قابل حل است و امیدواریم دیگر شاهد معضلات اینچنینی نباشیم.

به امید آن روز

 

بلوچ بیدار

http://balochi.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد