makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

احداث قطعه یک محور بمپور- دلگان در جنوب سیستان‌و بلوچستان

 معاون راهسازی راه‌و‌ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان گفت: قطعه یک محور بمپور- دلگان در جنوب این استان به طول 15 کیلومتر در حال احداث است

عزت‌الله سارانی داشت: محور بمپور‌- دلگان به طول 130 کیلومتر از راه‌های اصلی حوزه ایرانشهر و  مسیر ارتباطی بین استان کرمان و هرمزگان است که هدف از احداث آن هدایت ترافیک به بیرون از شهر و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: عملیات اجرایی قطعه یک این محور به طول 15 کیلومتر از سال 89  با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 35 درصد است.

وی با اشاره به اجرای  35 دستگاه ابنیه فنی در  محور فوق گفت: عملیات 125 هزار مترمکعب خاکریزی و 185 هزار متر مکعب خاکبرداری محور فوق نیز در حال انجام است.


معاون راهسازی راه ‌و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان افزود: با احداث این محور زمان سفر ما بین ایرانشهر بمپور به میزان نیم ساعت و مسیر ایرانشهر به بندرعباس 180 کیلومتر کاهش می‌‌یابد.

سارانی به توسعه اقتصادی استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: تسریع در حمل فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه بندرعباس به سیستان و بلوچستان، جابجایی محصولات کشاورزی مابین مناطق جیرفت و ایرانشهر از دیگر مزیت‌های احداث این محور است.

وی با اشاره به اینکه محور فوق در مسیر مزارع کشاورزی قرار گرفته، افزود: منطقه کشاورزی سردگال از مهم‌ترین بخش‌های ایرانشهر و دارای محصولات گندم، خرما و جالیزهای مرغوب است که سهم بسزایی در اقتصاد جنوب این استان و در نهایت کشور ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: تاکنون قریب به دو میلیارد تومان برای احداث محور بمپور- دلگان هزینه شده است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد