makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سیستان‌و بلوچستان پیشتاز در کشف مواد مخدر

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در هفت ماهه نخست سال‌جاری با رشد 145 درصدی کشف مواد مخدر مقام اول کشوری را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، حمید فهیمی‌راد اظهار داشت: در هفت ماه نخست سال جاری ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان با اجرای دو هزار و 368 عملیات انتظامی و اطلاعاتی در سطح استان موفق شدند 38 تن و 325 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی شامل تریاک، هروئین و حشیش را از سوداگران مرگ کشف و ضبط کنند.

وی افزود: طی این مدت در سال گذشته مقدار 22 تن و 644 کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی از سود اگران مرگ کشف شد که با تلاش ماموران انتظامی استان در سال جاری سیستان و بلوچستان در رتبه اول کشور در زمینه کشف مواد مخدر را کسب کرد.


فهیمی‌راد خاطرنشان کرد: در هفت ماهه گذشته سال‌جاری کشف تریاک 140 درصد، هروئین 52 درصد، حشیش 376 درصد، شیره 285 درصد و سوخته تریاک 925 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه گذشته سال‌جاری موفق شدند مقدار 916 کیلوگرم مواد پیش‌ساز ساخت ماده مخدر صنعتی شیشه را کشف کنند که 352 درصد نسبت به مدت مشابه آن رشد داشته است.

وی ادامه داد: 56 هزار و 970 عدد قرص و آمپول مخدر طی این مدت کشف و ضبط شد که رشد 312 درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

فهیمی‌راد گفت: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه سال جاری طی پنج مورد درگیری مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر موفق شدند پنج شرور را به هلاکت برسانند و 27 قبضه سلاح جنگی را کشف و ضبط کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات‌ها سه نفر از پرسنل جان برکف انتظامی استان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند که این موضوع حاکی از عزم راسخ ماموران خدوم و زحمتکش ناجا در مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ شد.

فرمانده انتظامی سیستان‌و بلوچستان افزود: تعداد 234 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از قاچاقچیان کشف که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 136 درصد رشد داشته و دو هزار و 309 نفر متهم نیز در این زمینه با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند که رشد 61 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد