makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ساخت جایگاه‌های دومنظوره سی‌ان‌جی در زاهدان آغاز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خبر داد: همزمان با اتصال استان سیستان و بلوچستان به شبکه گاز، مجوز ساخت 14 جایگاه دومنظوره سی‌ان‌جی صادر شد.

 مرتضی عابدینی در این باره گفت: به منظور سوخت رسانی مطلوب در منطقه زاهدان، با ورود گاز به استان سیستان و بلوچستان، اعطای مجوز ساخت 14 جایگاه دو منظوره بنزین و سی ان جی و 21 فروشندگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به واگذاری 85 درصد فعالیت‌های عرضه و توزیع سوخت مایع به بخش خصوصی، از افزایش ظرفیت توزیع فرآورده‌های نفتی به 6.2 میلیون لیتر در روز خبر داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با تاکید بر ثبت رکورد رتبه نخست استان سیستان و بلوچستان برای ثبت نام خانوارهای دریافت کننده نفت سفید گفت: بر اساس آمارهای رسمی، استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از 538 هزار خانوار ثبت نام شده نفت سفید است.


عابدینی با اعلام این که منطقه زاهدان با پوشش دادن شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، خاش، زابلی، سراوان، سیب و سوران، بیش از 430 هزار خانوار را از این تعداد زیر پوشش خدمات قرار داده است، تصریح کرد: این حجم خانوار ثبت نام شده برای دریافت نفت سفید به سبب وابستگی 100 درصدی این استان مرزی به سوخت مایع است.

وی با تاکید بر این که منطقه زاهدان با دارا بودن یک هزار و 413 مصرف کننده عمده و 569 مجاری عرضه، رتبه 19 را در میان مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به خود اختصاص داده است، افزود: در بخش رتبه بندی مناطق از لحاظ تعداد نفتکش های جاده پیمای فعال نیز، منطقه نفتی زاهدان با دارا بودن 701 نفتکش در رده هشتم و از بعد واگذاری، رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت پخش منطقه زاهدان افزود: در ابتدای سال 84 به طور متوسط روزانه بیش از چهار میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح این منطقه توزیع می شد که با توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت توزیع سوخت در منطقه زاهدان با رشدی قابل توجه همراه بوده است.

مرتضی عابدینی با بیان این که در این مدت عرضه گاز مایع از 224 تن به 270 تن در روز افزایش یافته است، تصریح کرد: در 6 سال گذشته، 27 باب جایگاه و فروشندگی جدید فرآورده نفتی در این منطقه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد سیاست‌های خدمت رسانی یادآور شد: به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی، سهم بخش خصوصی در واگذاری فعالیت ها از 55 درصد آغاز برنامه چهارم توسعه به 85 درصد رسیده است.

به گزارش آریا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با 45 جایگاه عرضه سوخت، تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

 

منبع:خبرگزارب آریا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد