makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بندر چابهار بهترین سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی را دراختیار

 معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت راهبردی در نزدیکی خلیج فارس و آبهای آزاد بهترین و مجهزترین سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی بر روی دریا را در بین بنادر کشور در اختیار دارد.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری موج ٬'رمضان هراتی' بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی 'سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی بر روی دریا' را برای تمامی بنادر کشور خریداری کرده اما بهترین آن در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مستقر در چابهار است.

وی گفت: این اداره کل نزدیک 200 مایل دریایی در کنار آبهای آزاد را در اختیار دارد، با در اختیار داشتن بهترین و به روزترین سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی، به هنگام خطر این سامانه مورد استفاده قرار می گیرد.

او افزود: چند بخش از دستگاههای سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی برروی دریا، در چند شناور عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نصب شده است.

وی ادامه داد: این شناورها در مواقع اضطراری در کمترین زمان ممکن به محدوده خطر وارد و با محاصره آن، از گسترش مواد نفتی به دیگر قسمتهای دریا جلوگیری می کنند.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شناورهای عملیاتی با دستگاههای مجهز خود قادر هستند از آسیب مواد نفتی به ایستگاههای طبیعی محیط زیست و جانوران ممانعت به عمل آورده و نیز مانع نشت مواد نفتی به سواحل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد