makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان پیشرو در رسیدگی به تقاضای مشاغل خانگی

 مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان به نسبت درصد جمعیتی در اجرای طرح مشاغل خانگی و رسیدگی به تقاضاهای متقاضیان جزء استان های پیشتاز بوده و رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش مکران به نقل خبرگزاری مهر٬ محمد جهانتیغی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای وظایف محوله در اجرای طرح مشاغل خانگی منابع مورد نیاز خود را از محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا (ع) تامین کرده است.

وی گفت: از مجموع 320 میلیارد ریال اعتبار که برای ایجاد مشاغل خانگی در استان اختصاص یافت 248 میلیارد ریال برای پرداخت به متقاضیان توسط اداره کل فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است که از ابتدای مرداد ماه سالجاری تاکنون چهار هزارو 960 نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به کارگروه اشتغال معرفی شده اند.


وی افزود: از این تعداد دو هزارو 470 طرح مورد تایید نهایی قرار گرفت و جهت دریافت وام به مبلغ 123 میلیارد و 500 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: دو هزارو 490 طرح نیز تکمیل پرونده شده و آماده ارائه به کارگروه اشتغال هستند که در صورت تایید جهت دریافت وام به مبلغ 124 میلیارد و 500 میلیون ریال معرفی خواهند شد.

وی گفت: از بابت تعداد مراجعین و تشکیل پرونده اداره کل فنی و حرفه ای مقام اول را دارد.

وی با بیان اینکه جواز مشاغل خانگی نیز برای متقاضیان صادر شده است، افزود: گام بعدی نظارت بر ایجاد مشاغلی است که با گرفتن این تسهیلات ایجاد شده اند.

جهانتیغی در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای در زندان ها نیز اظهار داشت: یکی از راهکارهای مناسب که مددجویان را امیدوار به زندگی می کند به دست آوردن مهارت است که پس از آزادی از زندان بتوانند کسب و کار مناسبی راه بیندازند.

وی گفت: در اداره زندان زاهدان مرکز فنی و حرفه ای مجهزی داریم که افراد با انگیزه خوبی شرکت می کنند زیرا می توانند دستاوردهای خود را در داخل زندان و حتی خارج از آن به فروش برسانند.

وی افزود: در جلسه ای با مدیر کل زندان های استان مقرر شد، 20 رشته فنی و حرفه ای در زندان های سراسر استان ایجاد و توسط مربیان به زندانیان آموزش داده شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی به عموم مردم علاقه مند به ویژه جوانان در مراکز دولتی، بخش خصوصی، پادگان ها و مراکز نظامی، زندان ها، مراکز آموزش عالی و مدارس از مهمترین اهداف این سازمان است.

وی گفت: فراگیری آموزش های مهارتی و تربیت نیروهای مولد کار سبب ایجاد اشتغال و فراهم کردن آینده شغلی هنرجویان می شود به همین سبب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیشترین تلاش خود را برای حرفه آموزی جوانان و نوجوانان معطوف کرده است.

وی افزود: این استان دارای 25 مرکز فنی و حرفه ای دولتی فعال و مجهز به جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی متناسب با استانداردهای روز و سه مرکز غیر فعال است.

جهانتیغی اظهار داشت: اخیرا آزمون پذیرش برای 130 حرفه در 92 کارگاه دولتی و غیر دولتی برگزار و هنرجویان پذیرفته شده در این مراکز و کارگاه ها به فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای مشغول می شوند.

وی گفت در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و آگاهی عموم مردم از مهارت آموزی و نقش آن در تامین اشتغال، مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور از 28 آبان ماه به مدت یک هفته برای بازدید عموم آماده شده است و کلیه علاقه مندان می توانند در این مدت از مراکز یادشده دیدن کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد