makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اعزام نخستین قطار برنامه‌ای اکو از زاهدان به پاکستان

  مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: نخستین قطار برنامه‌ای اکو با محموله بار فله‌ای از کشور ترکیه، زاهدان را به مقصد پاکستان ترک کرد.

به گزارش مکران به نقل از روابط عمومی راه آهن جنوب شرق، سیدمصطفی داودی اظهار کرد: روز گذشته نخستین قطار برنامه‌ای اکو با محموله بار فله‌ای (پکیج‌های فلزی) از مبدأ تیانسانشل ترکیه وارد ایستگاه زاهدان و پس از انجام عملیات جا‌به‌جایی بارها به مقصد لاهور پاکستان اعزام شد.

وی افزود: طرح راه‌اندازی قطار اکو و اتصال پاکستان به کشور ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی از طریق شبکه ریلی ایران در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو در تهران مصوب و نخستین قطار کانتیزی اکو در مرداد ماه 88 راه‌اندازی شد و سیر آن تا کنون نیز ادامه داشته است.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: حمل انواع کانتیز نسبت به حمل بارهای فله‌ای بسیار آسان‌تر بوده و امکانات کمتری را می‌طلبد که خوشبختانه با افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ویژه اداره کل راه آهن جنوب شرق، امروز توانایی جابه‌جایی و انجام عملیات ترانس‌شیپمنت بارهای فله‌ای را نیز کسب کرده‌ایم.

داودی گفت: قطار کانتینری اکو تاکنون فقط کانتینرهای 20 و 40 فوتی را در این مسیر حمل کرده و این قطار از این منظر نخستین قطار تجاری اکو هست که بار فله‌ای بدون کانتینر را حمل کرده است.

وی بیان کرد: این قطار با 19 واگن به وزن 900 تن حامل 500 تن بار فله‌ای شامل میلگرد و مفتول فلزی است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق مدت زمان سیر این قطار را 11 روز ذکر کرد.

داودی افزود: این قطار جزو قطارهای باری برنامه‌ای است که دارای زمان‌بندی مشخص و منظم بوده به‌ گونه‌ای که چهار روز قبل از کشور ترکیه حرکت و در مدت زمان 98 ساعت مسیر ایستگاه کاپیکوی (مرز رازی) تا ایستگاه میرجاوه (میل 72) در داخل خاک ایران را بدون هیچگونه تأخیری طی کرده است.

وی گفت: این مدت زمان نسبت به حمل دریایی که 45 روز طول می‌کشد بسیار کوتاه و مقرون به صرفه است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت محیط در راه آهن جنوب شرق خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی با همکاری مرکز بهداشت زاهدان به مدت سه روز در سالن جلسات ایستگاه زاهدان برگزار شد.

داودی ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی بیشتر کارکنان و پرسنل راه آهن با بهداشت محیط و ارتقای سطح اطلاعات بهداشتی آنان است.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و اعزام مدرسان با تجربه این کارگاه‌ها با سه موضوع بهداشت در اسلام و بهداشت روانی، بهداشت آب و فاضلاب و بهداشت تغذیه طی مدت سه روز برگزار و تعداد 89 نفر از روسای ادارات، کارشناسان و کارکنان اداره کل، آموزش‌های لازم و کاربردی بهداشت محیط را فراگرفتند.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق آشنایی پرسنل با شرایط بهداشتی محیط کار در راستای ارتقای ایمنی و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی را بسیار ضروری دانست و گفت: در طی این دوره‌های آموزشی کارکنان باید با مفاهیم بهداشت و سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، بهداشت محیط و طبقه‌بندی محیطی در بخش حمل و نقل با اولویت راه آهن، راه‌های ورود آلاینده‌ها به محیط، روش‌های مقابله با حشرات جونده، آلودگی‌های ناشی از تردد قطارهای باری و مسافری، بهداشت آب، جمع‌آوری و دفع زباله و فاضلاب و آلاینده‌های خاک و اثرات مخرب پدیده‌های گرد و غبار آشنا شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد