makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کشت پاییزه در سیستان آغاز شد

  مدیر عامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: با رهاسازی آب از چا نیمه‌ها کشت پاییزه در سیستان آغاز شد.

به گزارش مکران به نقل از روابط عمومی شرکت آب و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، حمید قزوینی اظهار داشت: با رها سازی آب ذخیره از چاه‌نیمه‌ها، کشت پاییزه در شهرستان‌های زهک، هیرمند و زابل آغاز شد.

وی افزود: به علت قطع آب در رودخانه هیرمند و سیستان در سه ماه گذشته و آغاز فصل کشت پاییزه در منطقه سیستان آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دشت سیستان از مخازن ذخیره آب چاه نیمه تامین خواهد شد.


وی افزود: در مرحله نخست رهاسازی آب از چاه‌‌نیمه‌ها برای آبیاری اراضی شهرستان هیرمند، نهرشهر، طاهری و شبکه آبیاری سد سیستان 170میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در نظر گرفته شده که در مدت یک ماه تامین خواهد شد.

قزوینی بیان کرد: آب رها شده آز چاه نیمه‌ها برای نخستین‌بار حدود 16تا20هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند را توسط سیل بر نیاتک مشروب می‌کند  و در این راستا در سال جاری بالغ بر 5 هزار شغل ایجاد می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه ای سیستان وبلوچستان گفت: کار انتقال آب از چاه‌نیمه به شهرستان هیرمند با احداث 7کیلو متر کانال جدید و رسوب‌برداری حدود 20کیلومتر از مسیر رودخانه نیاتک و همچنین اجرای دو بندک خاکی در مسیر انتقال با احجام خاکی و شامل حدود350 هزار متر مکعب رسوب برداری، 80 هزار متر مکعب خاک‌ریزی وحدود200مترمکعب بتن‌ریزی انجام خواهد شد که  تاکنون اعتباری بالغ بر620 میلیون تومان هزینه را در بر داشته است .

وی یادآور شد: در طول یک ماه رها سازی مرحله نخست آب حدود 16 تا 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند، حدود 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان زهک و حدود 46 هزار هکتار اراضی شهرستان زابل به زیر کشت خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد