makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سرمایه گذاری مستقیم دولت در صنعت و معدن سیستان و بلوچستان

 معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای استفاده بهینه از ظرفیت ها، ایجاد اشتغال و ترغیب سرمایه گذاران، باید در بخش صنعت و معدن سیستان و بلوچستان به طور مستقیم سرمایه گذاری و سپس سهام را به مردم واگذار کند.

به گزارش مکران به نقل از ایرنا، 'محمد علی ضیغمی' گفت، معدن و تجارت شهرستان سراوان افزود: باید تامین اعتبار مورد نیاز و هدایت شرکتهای توانمند برای سرمایه گذاری و اکتشاف مواد معدنی غنی این منطقه بویژه سنگ آهک، گرانیت و طلا و مس و غیره در دستور کار قرار گیرد.

وی، با اشاره به تقاضای شهرداری های سراوان و' گشت' برای ایجاد کارگاههای سنگبری و فرآوری سنگ گرانیت، گفت: ارایه تسهیلات بانکی به طور قطع مشکل این صنعتگران را برطرف خواهد کرد.

او با تاکید بر توجه بیشتر به خرمای مرغوب تولیدی شهرستان سراوان گفت: با خرید تضمینی خرما از کشاورزان، ایجاد سردخانه برای نگهداری ا، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای تولید ارزش افزوده و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات خرما می توان دغدغه کشاورزان و تولیدکنندگان خرما را به نحوی که سودآوری مطلوبی برای انان داشته باشد، مرتفع کرد.

ضیغمی با اشاره به استفاده بهینه از فرصت مرز در سیستان و بلوچستان برای ایجاد اشتغال گفت: بازارچه های مرزی استان باید فعالیت بیشتری داشته باشند و توسعه زیرساخت های آنها از هر جهت بویژه ساخت انبار برای نگهداری کالاها در دستور کار متولیان قرار گیرد.

او گفت: دولت درصدد رفع موانع برای توسعه ثمربخش مبادلات مرزی و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان است و در این زمینه باید واردات دام زنده ویژه کشتار برای تامین گوشت مورد نیاز داخل کشور و دام زنده ویژه پرواربندی برای ایجاد اشتغال در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان توسعه یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تاسیس ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستان های سیب و سوران و زابلی در آینده نزدیک خبر داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد