makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رشد سه برابری اعتبارات عمرانی آبفای سیستان‌وبلوچستان

  مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان از رشد اعتبارات عمرانی این شرکت به بیش از سه برابر نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش مکران به نقل از فارس ٬محمدرضا کرمی‌ن‍ژاد اظهار داشت: اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه شامل اعتبارات عمرانی استانی، اعتبارات ملی استانی و ملی بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی شرکت آبفای استان تا قبل از سال 1386 کمتر از 200 میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به میزان 750 میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بودجه سال‌ جاری این شرکت بیش از هزار و 230 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است بیان کرد: افزایش بودجه‌های عمرانی در شرکت آبفای استان خود گواه حجم عملیات و خدمات ارائه شده در راستای تأمین رفاه هر چه بیشتر شهروندان سیستان و بلوچستان است.


کرمی‌نژاد تصریح کرد: این اعتبار علاوه بر اعتبار پروژه‌هایی فاینانس بوده که در سال ‌جاری انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان در ادامه نسبت به شایعات منتشره مبنی بر آلودگی و غیر بهداشتی بودن آب در زابل با اشاره به ابراز نگرانی یک شهروند سیستانی مبنی بر مشاهده حشرات در شبکه توزیع گفت: به دلیل انجام آزمایش‌های متعدد و هم چنین نظارت مستمر مرکز بهداشت این اتفاق غیر ممکن است.

وی افزود: این شرکت عملیات شناسایی و کیفیت آب مصرفی را از نظر فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه در دست بررسی و انجام دارد.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه روزانه 3 هزار نمونه‌برداری از شبکه آب و فاضلاب استان انجام می‌شود بیان کرد: تمامی نتایج نمونه‌های آزمایش شده در مرکز اطلاعات این شرکت ثبت شده و به صورت همزمان حتی در تهران قابل مشاهده و پیگیری است.

وی گفت: امکان زیست حشرات و یا حتی سایر موجودات در شبکه توزیع نیز با توجه به شست و شوی شبکه به تعداد سه بار متوالی در طول سال غیر ممکن است.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیاری از شهروندان در سراسر استان به منظور ذخیره سازی از تانکرهایی استفاده می‌کنند که رعایت بهداشت در آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به همین دلیل انتقال هرگونه آلودگی از تانکر به آب مصرفی در نهایت متوجه شرکت آب و فاضلاب نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که بهداشتی بودن آب دلیل بر قابل شرب بودن آن نیست گفت: این شرکت برای قابل شرب کردن آب شهرهای سیستان، آبگیر، تصفیه خانه و اجرای 160 کیلومتر خطوط انتقال را با 700 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت دارد که تاکنون بالغ بر 85 درصد پیشرفت فیزیکی را در کمترین زمان ممکن یعنی حدود دو سال داشته و امیدواریم که تا پایان سال ‌جاری بتوانیم بخش‌هایی از آن را به مدار بهره‌برداری وارد کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد