makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

چرخه کار به علت وضعیت نامطلوب جوی در شهرستان زابل متوقف شد

  معاون عمرانی فرماندار زابل گفت: وزش باد و گرد و خاک که از آغاز هفته جاری این شهرستان را دربرگرفته، موجب تعطیلی همه مدارس، دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و ادارات شد و عملا چرخه کار را در زابل متوقف کرد.

به گزارش مکران به نقل از خبرنگار ایرنا 'علی سرگلزایی' گفت: افزایش شدت وزش باد و غلظت گرد و خاک موجب بسته شدن راههای ارتباطی زابل- نهبندان و زابل- سفیدآبه در روز گذشته شد.

وی بیان کرد: اکنون تردد در راههای مذکور به سختی انجام می گیرد و براساس اعلام اداره راه و ترابری زابل، بیش از 10 گروه از راهداران در محورهای منطقه سیستان مستقر هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه وارد عمل شوند.

او افزود: راهداران راه و ترابری با امکانات و تجهیزات کامل در همه محورهای ارتباطی سیستان در حال آماده باش و گشت زنی هستند.

وی گفت: غلظت هوا در منطقه سیستان به گونه ای است که عبور و مرور در محورهای روستایی و اصلی به کندی و با چراغ روشن انجام می گیرد و توفان به برخی علایم راهنمایی و رانندگیراهها نیز خسارت وارده کرده است.

او اظهار داشت: وزش باد دیشب که حدود 130 کیلومتر سرعت داشت موجب شکسته شدن 10 تیر برق و خاموشی یک چهارم برق منطقه سیستان که روستاها را شامل می شود، شد.

وی افزود: خاموشی روستاهای مذکور در سه شهرستان زابل، هیرمند و زهک همچنان ادامه دارد.

سرگلزایی اظهار داشت: از روز گذشته ستاد حوادث شهرستان زابل در فرمانداری تشکیل شده تا به مسایل و حوادث غیرمترقبهرسیدگی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این باره گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های زابل و مراکز درمانی شهرستان های هیرمند و زهک از روز گذشته تاکنون به پنج برابر رسیده است.

'محمد حسین محمدی' از مسوولان خواست برای حفظ سلامت شهروندان، مدارس، دانشگاه و ادارات سیستان تا پایان هفته جاری را به حالت تعطیل درآورند.

او گفت: اکنون که شعاع دید افقی به کمتر از 100 متر کاهش یافته، شرایط جوی منطقه سیستان به هیچ وجه مساعد تردد مردم در بیرون از منازل نیست.

رییس جمعیت هلال احمر زابل نیز گفت: همه نیروهای این جمعیت

در سراسر منطقه سیستان در حال آماده باش هستند

'علیجان پیغان' افزود: ‌اکنون هلال‌احمر برای خدمات رسانی بهتر به حادثه دیدگان نیازمند تجهیزات امدادی بویژه دو دستگاه خودرو با امکانات کامل امداد و نجات است.

'مرتضی امیری' رییس اداره حفاظت محیط زیست زابل نیز گفت: غلظت ذرات معلق گرد و غبار در منطقه سیستان به سه برابر استاندارد جهانی رسیده و شرایط جوی بحرانی است.

بخشدار بمپور شهرستان ایرانشهر نیز گفت: تردد در محورهای ارتباطی این بخش به علت کاهش شعاع دید بر اثر توفان شدید همراه با گرد و خاک به کندی صورت می گیرد.

'عباس میرزاده' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش توفان که سرعت آن بیش از 70 کیلومتر در بخش بمپور اعلام شده، شعاع دید را به کمتر از 50 متر رسانده است.

وی گفت: بخش بمپور شهرستان ایرانشهر به عنوان یکی از کانونهای بحران حرکت شن های روان شناخته شده است.

بخشدار بمپور اظهار داشت: متاسفانه با هر بار وزش توفان شدید شاهد حرکت شن های روان در مناطق روستایی و مزارع کشاورزی این بخش هستیم.

وی با اشاره به کاهش دما در بخش بمپور گفت: توزیع نشدن نفت سفید در بین روستاییان از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی و تعاونی روستایی موجب شده تا کاهش دما مشکلاتی را برای مردم منطقه بوجود آورد.

میزاده بیان داشت: انتظار می رود مسوولان امر نسبت به تامین نفت سفید مردم این بخش هرچه سریع تر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، توفان شن از روز گذشته تاکنون در شمال سیستان و بلوچستان نیز موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم و تعطیلی مدارس در شهرهای زابل، هیرمند و زهک شده است.

براساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد و گرد و خاک در منطقه سیستان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد