makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کاهش 78 درصدی آمار طلاق در سیستان ‌و بلوچستان

  مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری آمار طلاق در استان سیستان و بلوچستان 78 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زاهدی‌نیا امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: آمار نرخ ازدواج در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور بالا است.

وی افزود: راه‌اندازی ثبت ولادت‌ها در بیمارستان‌ها به گونه‌ای است که تاکنون 70 هزار مورد در بیمارستان‌ها توسط اداره ثبت احوال به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد:  در حال‌حاضر، ثبت احوال در 50 دهستان استان فعال است و 60 دهیار به صورت پاره وقت با ثبت احوال استان همکاری دارند.

زاهدی‌نیا افزود: در زمینه راه‌اندازی شبکه اعلام وقایع حیاتی، تاکنون 4 هزار رابط با ثبت احوال همکاری داشته و مشغول ثبت آماری هستند.

وی گفت: شهروندان استان می‌توانند از طریق تلفن همراه، ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و فوت را به این اداره کل اعلام کنند تا اقدامات آنان انجام شود.

 مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد:  در حال حاضر ثبت احوال زاهدان به عنوان طرح پایلوت تمام مکانیزه در سطح کشور به طور آزمایشی فعالیت دارد که در آینده نزدیک به کل استان تسری می‌یابد که زابل و ایرانشهر در این راستا در اولویت قرار دارند.

زاهدی‌نیا ادامه داد: بیشترین آمار ازدواج استان بین 19-15 سال برای بانوان و برای آقایان 24-20 سال است.

وی در زمینه تعویض شناسنامه‌های جدید گفت: به دلیل اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس قرار داریم طرح فراخوان تعویض شناسنامه به سال آینده موکول شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: در ارتباط با ثبت مکانیزه وقایع حیاتی همچون فوت و ولادت، ضریب امنیتی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

زاهدی‌نیا خاطرنشان کرد: سیستم سنتی و دستی ثبت احوال در استان به طور کلی حذف شده و رفته رفته تمامی دفاتر و فعالیت‌ها به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در دهه فجر امسال تعداد مراکز و نمایندگی‌های ثبت احوال در استان به 43 مرکز ارتقا می‌یابد که شهرهای هیرمند، زرآباد، کورین و ایرندگان از جمله این مراکز هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد