makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

«استمان» سایتی برای شایعه سازی و دروغ پراکنی

 سایت استمان که بنگاه دروغ پراکنی های حزب تجزیه طلب BPP است سراسر آلوده به خبرها و مطالب کذب و خودساختگی است .  کافی است سری به این سایت بزنید آنگاه متوجه خواهید شد که این بدبخت ها برای بروز کردن وبسایت خود چقدر حقیرانه عمل می کنند . سایت استمان تمامش یک لینکستان دروغستان است که مطالب خود را از خرابه های اینترنتی و وبلاگها و اخبار و ایمیلهای دروغ و بی نام و نشان جمع آوری می کند . و ما به مردم بلوچ خواهیم گفت که این بی هویت های مطرود که تاکنون با اینچنین دروغها و مشتی سخنرانی های بی ارزش و پابوسی منشی های این سازمان و آن اتحادیه که تایم بیشتری برای مزخرف گویی بگیرند و چاپلوسی پیش سازمان مللی ها حزب خود را سرپا نگه داشته اند ، برای ماندن خود دست به چه کارهایی که نمی زنند !!


مثال اول- مدتی پیش سایت استمان در مطلبی که منتشر کرده بود گفته بود «زبان بلوچی جزو زبانهای فیسبوک گردید ! »

http://www.ostomaan.org/articles/%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D9%87%D8%A7%D9%84/10406

حالا اگر سری به سایت فیسبوک بزنید این خبر دروغ استمان آشکارتر خواهد شد زیرا اصلا زبان بلوچی در فهرست زبان های فیسبوک وجود ندارد و چنین تصمیمی هم تاکنون گرفته نشده است ، هرچندکه همه ما آرزو داریم زبانمان در کنار دیگر زبانهای زنده دنیا بدرخشد . اما استمان با انتشار اینگونه اکاذب نه تنها اعتبار نداشته ی خود و وجهه خود را سیاه تر می نماید بلکه خودی ها را نیز از خود خواهد راند مانند دکتر دوشوکی عزیز که به ماهیت مکارانه این دقل بازان پی برد و راه خود را سوا کرد .

فهرست دروغ پراکنی های استمان بسیار طویل است اما برای اثبات چهره ی کریه و زشت دروغ که با وجود افراد این حزب خو گرفته چند مثال ذکر می کنم .

مثال دوم- در سایت استمان مطلبی نوشته شده و خلاصه آن اینست که «در مورد هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که به هر دلیلی چند روز پیش بدست عوامل حکومت ایران افتاد ، این خبر دروغ است که ایران آنرا شکار کرده و خبر درست اینست که در حقیقت این هواپیما در افغانستان سقوط کرده و گلبدین حکمتیار که دوست ایران است آنرا از افغانستان دزدیده و آورده به ایران فروخته است و اینطور بدست ایران افتاده» .

http://www.ostomaan.org/articles/%20%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D9%87%D8%A7/11253

اما بازهم متاسفانه آقای اوباما رئیس جمهور آمریکا ادعای این آقایان را تایید نکرده است و از ایران درخواست کرده که این هواپیما را تحویل آنها بدهد .

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/12/111211_u04_obama_iran_drone.shtml

 و اگر آن ادعا درست بود مطمئنا آقای اوباما قبل از همه یقه ی گلبدالدین را می گرفت و برای ایران پیغام پسغام نمی فرستاد . در ضمن آمریکا کنترل بیشتر مناطق را در اختیار دارد و مطمئن باش هیچ افغانی حتی خود کرزای هم جرأت نمی کند به اربابان خود خیانت کند ، همین خصوصیتی که در زلف پریشان تک تک شما نیز بخوبی خود نمایی می کند . و باز هم اگر نگاهی به تصاویر این هواپیما بیندازید میبینید که هواپیما کاملا سالم است و هواپیمای سقوط کرده ماشین پیکان نیست که ظرف دو روز صافکاری اش کنند و بیاورند جلوی دوربین .

واقعا اینها چه افکار احمقانه ای دارند . بازهم بالفرض که این هواپیما طبق ادعای شما سقوط کرده باشد ، مگر هواپیما گونی تریاک است که با الاغ بیارورندش این طرف مرز و تحویل ایران بدهند ؟ افغان هایی که برای دو وجب اختلاف نقطه مرزی چند هفته با ایران درگیر شدند و چندین سال است که برای روانه کردن چندمتر مکعب آب به ایران روی لج و لجبازی افتاده اند ، حالا چطور اجازه دادند هواپیما از مرزشان رد کنند و بدهند به ایران ؟!!

و دلیل دیگری که دروغ بودن خبر شما را اثبات می کند اینست که اگر چنان بود که شما می گویید ، با این کار یک آتوی بزرگ از ایران دست آمریکا می افتاد و برای ایران گران تمام می شد ، اما میبینیم که نه تنها اینطور نشده بلکه ایران مدعی هم شده و از آمریکا و حتی افغانستان شکایت کرده و آمریکا هم به روی خودش نمی آورد .

 این مثال را هم بگذارید در کنار خبر «زبان بلوچی جزو زبانهای فیسبوک گردید ! »

مثال سوم- استمان با نقل از جای دیگری گفته است که ایران با مخفی کاری می خواهد کلاهک میکروبی بسازد !!! و اگر ادامه اش را بخوانید که چطور این خبر فوق محرمانه بدست ایشان رسیده انگشت بدهان خواهید ماند . در حقیقت این خبر خیلی محرمانه را که حتی جاسوسان آمریکایی با فرستادن هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز جاسوسی نتوانسته اند بفهمند و تاکنون حرفی در تایید آن نزده اند ، آژانس ایران خبر و در ادامه اش حضرت استمان توانسته اند با یک نگاه به رنگ دود انفجار کشف کنند و تایید کنند و سریع بگذارند روی خروجی سایتشان برای اطلاع رسانی به مردم که در واقع این اطلاع رسانی شفاف! جزئی از همان دموکراسی شان است که مردم بلوچ متاسفانه تاکنون از آن بی بهره مانده اند !

این مثال را هم جدی نگیرید و بگذارید در کنار خبر «زبان بلوچی جزو زبانهای فیسبوک گردید ! »

مطالب دیگر استمان را هم اگر بخوانید یک به یک همین خصوصیت را دارند یعنی یا دروغ یا شایعه بودن . آیا این برای یک حزب که ادعای دموکراسی و حق حاکمیت و چه ها و چه ها دارد زشت نیست که در سایت خود اینهمه خط خطی های غیرواقعی جا بدهد و لابد با همین روش هم اساسنامه ای سرهم کند و رویش عنوان حزب بگذارد و با فرض توهین آمیز خامی مردم با سیاه بازی بخواهد افکار عمومی را فریب دهد ؟؟!!

اما اگر بطور کلی به این موضوع نگاه کنیم درواقع اینگونه اعمال زشت حزب BPP چندان هم بد نبوده و حداقل یک کار مفید انجام می دهند که ما  را از احمق بودن و زشت خویی خود بیشتر از گذشته آگاه می نمایند و جا دارد از همه دست اندرکاران این حزب بدلیل این موفقیت و شفافیت حزبیشان تشکر کنم .

 

koukaar@gmail.com

 

http://kookaar.tk

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد