makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بحران مافیایی بنام حزب مردم بلوچستان

 معمایی مضحک در عصر حقوق بشر و بیداری جهانی! تشکلی کاملا سیاسی و زیرشاخه ای از امپریالیسم وحشی آمریکایی به خود مشروعیت بخشیده و فعالیت های تحمیلی خود بر مردم بلوچ را تکلیف انسانی خود دانسته و برای آن حجت شرعی می آورد!

مردم بلوچ خود می دانند حزبی که دور از چشم آنان با آمریکایی ها قراردادها و عقد اخوت ها بسته تا با اجیر کردن مزدورانی در بلوچستان عزیزمان آشوب بپا کنند و نهایتا درب تجزیه و بعید نیست که جنگ داخلی را بگشایند ، تا چه اندازه آغشته به پست ترین رذایل بوده و سخت ترین دشمن طریقت سیاسی و اجتماعی مردم بلوچ هستند.

بحران استراتژی مافیای حزب مردم را باید برخلاف اظهارات طرفین مجادله و آنچه که خود می گویند بررسی نمود. اعمال و سوابق این جریان ارتجاعی ، سیاستها و نتایج امروز آن توضیح دهنده عمق بحران در این حزب مرتجع است. این آشفتگی سیاسی در کلیت خود جزئی از بحران استراتژیک نیروهایی در اپوزیسیون ایرانی است که خط فکری و عملگرایی خود را به سیاست های فرامنطقه ای و مداخله جویانه ایالات متحده گره زده اند.


مسئله بسادگی این است که اتوپی (خیالات) حمله آمریکا به ایران و تبدیل عناصر و جریانات دست راستی به چرخ پنجم ارتش امریکا، برنامه ای شکست خورده است. نتایج این شکست از جریانات ناسیونالیسم طرفدار غرب تا ناسیونالیسم بلوچ، بخش هایی از جمهوری خواهان تا مجاهدین خلق را درنوردیده است.

حزب مردم بلوچستان که با چرخش به سمت فدرالیسم خود را با سیاست های امپریالیستی غرب تطبیق داد و طرفداری بی قید و شرط از سیاست های آمریکایی و ارتجاع فدرالیستی را پذیرفت، چیزی نبود جز توهمات تکراری سناریوی ناصر بلیده ای و رحیم بندویی.

چرخش به سمت فدرالیسم، اشتباه مهلک وغیرقابل جبران حزب مردم بلوچستان بود و امروز در بن بست این استراتژی که چیزی جز اتکا به ارتش سیاسی و نظامی آمریکا برای باج خواهی از قدرت سیاسی منطقه خاورمیانه نبود، تاوان سنگینی پرداخت می کند.

اهداف و سیاست های این حزب جدید را قاعدتا باید در اسناد آتی آن جستجو کرد اما اطلاعیه پایانی این نشست و «کنگره و پلنوم» اخیرش، همسویی کامل باند ناصر بلیده ای و رحیم بندویی با منافع آمریکایی که قطعا در ناسیونالیسم افراطی و مرتجع به بارمی نشیند را مورد تاکید قرار داده است.

ناصر بلیده ای و رحیم بندویی با این حرکت آخرین گام خود را برای تغییر مسیر کامل به سمت یک حزب افراطی محافظه کار که بتواند سهمی در جذب عناصر ناسیونالیست در بلوچستان داشته باشد برداشت. او و همفکرانش امیدوارند چتری برای اتحاد نیروهای بحران زده زرمبش و جبهه متحد بلوچستان باشند و این جریان را از خطر فروپاشی کامل نجات دهند، اما مستقل از تمهیدات و محاسبات ناصر بلیده ای و یاران شونیستش کشتی پوسیده ی نژادپرستی در صحنه سیاسی بلوچستان به گل نشسته و بدانید که بلوچستان حیاط خلوتی برای آزمون و خطای شما و دوستان آمریکایی انگلیسی تان نخواهد بود .

نویسنده:میر سوبان بلوچ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد