makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

حزب مردم بلوچستان بندهای جدیدی به قوانین دموکراسی افزوده است!

 آقا یا خانم بلوچی (در واقع ناصر بلیده ای) که بعید می دانم بدون وابستگی به حزب مردم بلوچستان اینقدر سینه چاکانه از آنها دفاع کنید ، ضروری می دانم مواردی برای شما و خوانندگان گرامی شرح دهم .

اولا : اگر شما وابسته یا از اعضای حزب مردم نیستید پس چرا از آنها دفاع می کنید؟ مسئولیت هرکس با خودش است ، همانطور که بنده مطلب می نویسم و مسئولیت نوشته های خود را بر عهده دارم و خودم از محتوای وبلاگم دفاع می کنم چه ضرورتی دارد که شما که بقول خودتان اصلا طرفدار حزب مردم نیستید از این حزب دفاع کنید؟ مگر وکالت حزب مردم به شما محول شده است که در وب بگردید و در وبلاگها و کامنت ها به انتقادات از حزب مردم پاسخ بدهید؟ مسئولیت پاسخگویی هرگونه سیاست هایی که حزب مردم در پیش بگیرد و انتقادات بنده و بسیاری از وبلاگ های دیگر به این حزب ، خود حزب مردم است و نه کسان دیگری . چرا شما تا این حد احساس مسئولیت کردید و این را وظیفه خود دانستید که حتما دفاعیه ای و دفاعیه هایی از حزب مردم را در وبلاگها نشر دهید؟

دوما : شما می گویید بنده طرفدار رژیم هستم و بنابراین هیچ حق و حقوقی ندارم! آیا این در تضاد با دموکراسی نیست؟؟ بالفرض که بنده طرفدار رژیم باشم ، شما به این سوال بطور شفاف پاسخ بدهید که اگر خدای ناکرده روزی حکومت بلوچستان بدست افرادی چون شما بیفتد شما با طرفداران رژیم از مردم بلوچ چه خواهید کرد؟ اگر جمعیتی از مردم بلوچ بنا به هر دلیلی طرفدار حکومت ایران باشند رفتار شما با آنها چگونه خواهد بود؟ آیا حقوقشان را پایمال می کنید؟ آیا همه شان را از دم تیغ میگذرانید چون طرفدار رژیم هستند؟ این در کدام بند و پاراگراف از قوانین دموکراسی آمده که مردم جهان تاکنون از آن بی اطلاع بوده است؟

سوما: چرا شما دموکراسی را با وزنه ی خودتان میسنجید؟ مگر دموکراسی را شما ابداع فرموده اید که هر وبلاگنویس جدیدی که به این حوزه وارد می شود باید از شما رای اعتماد بگیرد و اگر شما قبولش داشتید کار خودش را شروع کند؟ هر نویسنده وبلاگ که روش خود را بر سیاست های شما و نگاه شما به مسئله بلوچ و بلوچستان انطباق داد آنوقت میشود قابل اعتماد و صاحب رای! اینکه دیکتاتوری است نه دموکراسی . مگر شما باید برای وبلاگنویسان تعیین تکلیف بکنید که چه بنویسند و چه مسایلی را سانسور بکنند؟

حزب مردم و بطور کلی تمام اپوزیسیون بلوچ یک سیاست کلی در پیش گرفته و اینست که هر نویسنده ، وبلاگنویس ، روزنامه نگار ، خبرنگار و بطور کلی هر شخصی که میخواهد در دنیای واقعی یا فضای مجازی وب اظهار نظر کند باید اول جمهوری اسلامی را بکوبد و فحش هایی را بعنوان سوگندنامه نثار مقامات ایران بکند ، آنوقت می شود مقرب درگاه اپوزیسیون و عزیزدل حزبی ها و جبهه ای ها و… . در سیاست حزبی اینها شخصیت مستقل و اظهار نظر آزادانه و بدون وابستگی هیچ معنایی ندارد! همان روش خان و خان بازی در بلوچستان و همان احساس کاذب قدرت و توهمات سرداری هنوز مبنای کار اپوزیسیون بلوچ است! آیا نمیخواهید قبول کنید که جهان تغییر کرده و بسوی قانونمند شدن سیاست ها و رفتارهای بشری پیش می رود؟ آیا نمی خواهید بپذیرید که اولین اصل قوانین جهان باید مبتنی بر دموکراسی باشد؟ بنظر بنده اولین موفقیت حزبی ها و اپوزیسیون بلوچ ، اگر مایل باشد این خواهد بود که معنای دموکراسی را کشف کند .

چهارما و آخر: بنده به هیچ وجه طرفدار رژیم نیستم و در هیچ کجا از حکومت ایران دفاع نکرده و نخواهم کرد ، اساسا وبلاگ یک قلم منتقد و آزاد است و نه تعریف و تمجید از فلان کس و فلان حکومت . موضع خودم را در مطلب بعدی واضحتر بیان خواهم کرد .

 

نویسنده:کوکار بلوچ

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:43

سلام
این حزب دیگر جای هیچ عرص اندامی را ندارد و رو به نابودی گام می نهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد