makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

دنیای مجازی هم حزبی های بلوچ را «نه» گفت

  اقلیت بودن هیچوقت احساس خوبی نبوده است. این احساس را میتوان در نظرات وبلاگهای بلوچی بخوبی برداشت نمود . نگاهی که بیندازید یکی و دوتا نظر از حامیان حزبی در میان دهها کامنت وبلاگها بطور زننده ای دیده میشود . اقلیت حزبی بلوچ همانطور که از نتایج و سوابق پیداست ماهیت و وجودش مانند افکار و عقاید هم نوعانش همیشه قلیل و ناچیز بوده است . مانند لکه سیاهی که میخواهد در میان وسعت سپیدی بلوچ خودنمایی کند و سیاست دیکته شده خود را بازدیکته نماید . اقلیتی که بخواهد خود را حفظ کند هیچ ناصواب نیست اما اقلیتی که برآن باشد تا خود را بر اکثریت تحمیل کند و حقوق دیگران را ضایع نماید همیشه مورد نفرت قرار می گیرد .

کسانی که خبرها و منابع و هزاران وبلاگ و وبسایت را زیر و رو می کنند تا اعداد و ارقام معادن طلا و جواهر بلوچستان را جمع و تفریق کنند چرا مقداری به افکار خود رجوع نمیکنند تا ذهن بیمار خود را پالایش نمایند و شاید به حقیقت برسند .

آقای ناصر بلیده ای!

حقیقت همیشه یک جلوه تلخ در کنار شیرینی اش با خود دارد ، در واقعیت که نام نیکی از خود برجای نگذاشته اید ، از حمایت های بی دریغ و تبلیغات رسانه ای تان برای گروهک های مسلح و آدمکش مانند جندالله و پژاک گرفته تا طرح هایی برای تجزیه و آشوب در بلوچستان و وارونه جلوه دادن وضعیت بلوچستان در سازمان هایی بین المللی و...

در نهایت ناچارید بپذیرید در دنیای مجازی هم شکست خورده اید ، وبلاگ ها و وبسایت های بلوچی را میبینم که همه علیه حزبی ها موضع گیری کرده اند و همه اعلام انزجار میکنند از رفتار و سیاست شما .

گر حقیقت را خوری تو با عسل               باز گویی تلخ باشد در مثل

نقل قول از ناصر بلیده ای و رحیم بندویی: از دست و پا زدن و میهمانی رفتن های بدون دعوت به این سازمان و آن پارلمان که چیزی عایدمان نشد ، دیدیم آخرش که کاری از دستمان ساخته نیست ، گفتیم همین سایت و وبلاگ را از دست ندهیم ، خودمان و بچه ها را همه را سفارش کردیم در کامنت ها همیشه در صحنه حضور داشته باشند اما انگار این ساز مخالف زدن ما همه جا خودش را نشان می دهد و تابلو شده ایم . خیلی کلافه هستیم ، مثل اینکه جنبش 99 درصدی بلوچ ها هم براه افتاده ، از دنیای واقعی که طرد شدیم ، انگار جنبش اکثریت دنیای مجازی را هم تسخیر کرده اند...

***بعضی از نظرات خوانندگان***

بلوچی

برای من بعنوان یک بازدید کننده ازوبلاگهائی مانند کوکارو... بسیارخسته کننده است که هرروز با نوشته هائی تکراری وبدون مدرک ودلیل روبرو شوم وهمین امرمرا واداربه موضع گیری کرد، نه چیزدیگری.

آیا مشکل بلوچستان صرفاً پرداختن وکوبیدن احزاب وسازمانهای سیاسی بلوچ است؟ مردم بلوچ کم مشکل دارند که شما ازآنها بنویسید؟ مردم آب خوردن ندارند، مسکن ندارند، کارندارند، سرکوب میشوند، تحقیرمیشوند، ازتحصیل واستخدام بازداسته میشوند، هیچ دخالتی درامورسیاسی واقتصادی بلوچستان ندارند، آزادی سیاسی نیست و....

شما با آغازوبلاگتان، همه مسائل را به کناری گذاشته وبند کردید به کسانی که میکوشند تا حداقل ستم وارده به ملت بلوچ را درسطح جهانی افشا کنند. هرکس به حسن نیت شما مشکوک میشود.

هرکس دمکراسی را آنطور که خود صلاح میداند، تعبیرمیکند. سران استبداد حاکم برایران میگویند که ایران دمکراسی ترین کشورهای جهان است. کشوری که هرروزه دهها نفردرآن اعدام میشوند، دست وپایشان قطع میشود، سنگسارمیشوندو.... واینکه با طرفداران رژیم کنونی درصورت سرنگونی آن چه خواهد شد؟ را بنده نمیتوانم پاسخ گویم، این کاراحزاب سیاسی است ومن وابسته به هیچ حزبی نیستم ولی شما را به تاریخ مراجعه میدهم. ببین که همین آخوندها با وابستگان حکومت شاه چه کردند؟ درعراق پس ازصدام چه شد؟ درافغانستان چه شرائطی بوجود آمد؟ لیبی وسوریه و....

مهیم بلوچ

جناب بلوچی شما نگران سازمانهای سیاسی بلوچ نباشید اجازه دهید آقای کوکار بلوچ به انتقادهای خود ادامه دهد.شما که بهتر از همه کس درد بلوج را میدانید,چرا تا حالا سکوت کردید.از درد بلوچ بنویس شما آزاد هستید ولی اجازه دهید دیگران هم از عملکرد حزب مردم بلوچستان انتقاد کند.وظیفه سخنگویان حزب است که جواب انتقادات را بدهند.

هوشنگ بلوچ

آیا حزب مردم بلوچستان ارزش دارد که روشنفکران بلوچ از آن انتقاد کنند.حزبی که 80 درصد آن خوانین هستند.ماهیت خوانین برای همه مشخص است.

آخرداد بلوچ

حزب مردم بلوچستان به جای ایجاد ابهام، پاسخگو باشند

عرفان عزیزی

با سلام

این نکته را باید به جناب بلیده ای متذکر شوم که تمام وبلاگ نویسان بلوچ دقدقه این را دارند که اگر کسانی همچون شما و حزبیهایتان روزی خدای ناکرده بر بلوچستان سیطره پیدا کنید دیگر نامی از بلوچ و بلوچستان در جهان وجود خارجی نخواهد داشت زیرا شما و هم کیشانتان در فرهنگ غربی به استثمار کشیده شده اید و تا زمانی که ابصار تمدن غرب را بر گردن خود می نهید نمشود که شما و یارانتان مدافعان حقیقی به زعم خود از بلوچ و بلوچستان باشید.

گلدر

حمله ی بیجا به حزب مردم بنظرم اصلا معنی ندارد .دوستان حزب مردم نمایندگان سیاسی بلوچ در جهان هستند.مردم بلوچ که جزآنها کسی را ندارند

زیرگ

گلدر شما انتقاد را با حمله اشتباه گرفتی,کسی به حزب حمله نکرده, فقط از سیاستهایشان انتقاد گرفته حالا چرا حزبیها جواب انتقادات را نمی دهند؟99,99 درصد اسم این حزب را حتی نشنیدند,حالا چطور نماینده انها شدند؟

گلدر

زیرگ خان درهرصورت بلوچ ها الان فقط در جهان همین نمایندگان سیاسی در حزب مردم را دارند و از این طریق با جهان سیاست ارتباط برقرار میکنند و بیشتر این انتقادات بی پایه و اساس و تهمت است

زیرگ

خانم گلدر.چطور اکثر مردم بلوچ اصلان این حزبیها را نمی شناسند,و شما ادعا دارید که تنها نماینده بلوچها در جهان هستند؟آیا انتقاد از سیاستهای حزب مردم بلوچستان تهمت زدن است؟ اگر حزبیها توان جواب دادن انتقادات به خود را ندارند ,آن وقت اعتراف کند.

ابراهیم میر بلوچ

حزبیها و هوادارنشان به جای گریه و ناله به انتقادات جواب دهند.با نالیدن کاری درست نمیشه

عسل رند لاشاری

کوکار بلوچ چرا شما به این بدبختها گیر میدی؟

از  نظرات و پیشنهادهای دوستان عزیز استقبال میکنم

koukaar@gmail.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد