makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افزایش 50 درصدی اعتبارات ایمنی در جنوب سیستان‌ و بلوچستان

 سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات حوزه ایمنی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته از 50 درصد رشد برخوردار بوده است.

به گزارش مکران براتعلی حسینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به شعار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایمنی جاده‌ای و کاهش تصادفات در سال جاری، اقدامات قابل توجه‌ای در جنوب سیستان‌ و‌ بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: ایمن‌سازی راه‌های شریانی مهم‌ترین اولویت بودجه‌ای راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان است که برای این امر اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال اختصاص یافته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است.


حسینی بیان کرد: در سال جاری تاکنون هزار و 50 کیلومتر خط‌کشی انجام شده و 300 کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: اجرای 250 کیلومتر شیارهای لرزاننده، نصب هفت دستگاه تابلو وی اس‌ال، اجرای علائم افقی در محورهای اصلی به طول 500 کیلومتر  از مهم‌ترین اقدامات انجام شده حوزه ایمنی اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان است.

حسینی گفت: نصب تابلو اطلاعاتی در هزار کیلومتر، نصب علائم انتظامی، اخطاری و مسیرنمابه تعداد 22 هزار و 200 عدد، نصب 44 عدد چراغ چشمک زن و اجرای سیستم روشنایی در نقاط حادثه خیز به طول 7 کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و طبق گزارشات پلیس راه جنوب استان، شاهد کاهش سوانح جاده‌ای در این منطقه بوده‌ایم که برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها  تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده که امیدواریم آمار تلفات سوانح جاده‌ای به صفر برسد.

حسینی تصریح کرد:  دستگاه‌های وی اس‌ال با هدف تدوین راهکارهای مناسب در راستای بالا بردن ایمنی جاده‌ای در محورهای استحفاظی جنوب سیستان‌و بلوچستان نصب شده‌اند.

وی گفت: نصب  یک دستگاه وی ام اس در محور کنارک ـ چابهار به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است و همچنین سه دستگاه دیگر در محور ایرانشهر ـ چابهار و ایرانشهر ـ بم نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد