makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بهسازی و روکش آسفالت367 کیلومترراه روستایی در جنوب سیستان‌وبلوچس

 معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری با اختصاص اعتبار ویژه به بخش راه روستایی، 367 کیلومتر راه بهسازی و روکش آسفالت می‌شود.

به نقل از فارس,بشیر احمد ستوده اظهار داشت: طول کل بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان هزار و 835 کیلومتر بوده که از این میزان 635 کیلومتر آن در سال‌های گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بهسازی و روکش آسفالت 367 کیلومتر راه روستایی در حال انجام است و 509 کیلومتر دیگر نیز در دستور کار مراحل بعدی قرار دارد.

معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به خدمات انجام گرفته در منطقه اشاره کرد و گفت: با اقدامات خوبی که دولت عدالت محور نهم و دهم در راستای محرومیت زدایی در منطقه انجام داده خوشبختانه دیگر واژه محرومیت در این منطقه معنایی ندارد.

ستوده ادامه داد: دولت با توجه ویژه‌ای که به نقاط محروم کشور داشته است توانسته نور امید را در دل مردم زنده کند.

وی افزود: عملیات 17 کیلومتر بازگشایی و 10 کیلومتر شن ریزی راه‌های روستایی استان نیز در سال‌جاری انجام شده است.

معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه پروژه‌های در دست اجرای امسال نیز گفت: 205 پروژه استانی و 250 پروژه ملی  در حوزه استحفاظی جنوب استان در حال اجرا است.

ستوده یادآور شد: طول کل آسفالت راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان، 2 هزار و 600 کیلومتر است که درصد برخورداری روستاییان از محورهای آسفالت شده به 30 درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طول راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان، 8 هزار و 660 کیلومتر بوده که بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه ساخته نشده وجود دارد که اولویت نخست اداره کل راه و ترابری جنوب استان، احداث 2 هزار کیلومتر از 5 هزار کیلومتر باقی مانده است.

معاون راه روستایی راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه اعتبارات ابلاغی مرحله نخست سال 90 ضمن اعلام رشد 100 درصدی اعتبارات راه روستایی گفت: بالغ بر 43 میلیارد تومان به طرح‌های راه روستایی جنوب استان اختصاص داده شده که 277 میلیارد ریال استانی و 216 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

ستوده همچنین افزود:  احداث 669 کیلومتر راه روستایی توسط دو شرکت جهاد نصر کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در جنوب این استان در حال اجرا است.

وی به اهمیت توسعه راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: توسعه محورهای روستایی ارتقاء و بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب روستایی را به دنبال دارد و با توجه به اینکه منطقه بلوچستان قطب کشاورزی در تولید محصولاتی از جمله خرما، گندم، جو و ... است بهسازی راه‌های روستایی سهولت انتقال این محصولات را به سایر نقاط فراهم و رضایت مندی مردم محروم را از نظام و دولت عدالت محور در بر خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد