makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

قاچاق سوخت مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای سیستان وبلوچستان است

  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تردد خودروهای حامل سوخت قاچاق از مهم‌ترین معضلات استان است که سهم بسزایی در بروز تصادفات جاده‌ای دارد.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس ، حمید فهیمی‌راد امروز در چهارمین نشست شورای ایمنی راه‌های استان تعامل و همکاری مسئولان دستگاه‌های مختلف برای رسیدن به رفاه و امنیت مردم را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: اگر اقدامات و همدلی دستگاه‌های امدادی و ایمنی استان نبود، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان نبودیم.

وی افزود: بعضی از دستگاه‌ها مانند شرکت مخابرات نیز سهم بسزایی در بحث تلفات جاده‌ای دارد که حضور نماینده این شرکت در جلسات شورای ایمنی مهم است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تردد خودروهای سوخت‌کش را مهم‌ترین معضل محورهای استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه هنوز راهکار مناسب برای مقابله با خودروهای سوخت کش اندیشیده نشده است.

فهیمی‌راد از تمامی دستگاه‌های امدادی و ایمنی استان خواست برای مقابله با قاچاق سوخت و خودروهای پلاک مخدوش راهکارهای مناسب را ارائه داده به گونه‌ای که تلفات جانی در پی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان سوخت به نوعی از اجبار و برای تأمین معیشت خود اقدام به این کار می‌کنند افزود: نباید به خاطر این کار هدف گلوله مأموران انتظامی قرار گیرند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخورد پلیس با قاچاقچیان سوخت در جاده‌ها قطعاً تلفات جانی یا برای راننده یا برای مأموران در پی دارد زیرا در اکثر موارد خودروهای حامل سوخت قاچاق با مشاهده مأموران اقدام به فرار می‌کنند که به دلیل مسلط نبودن به رانندگی اکثر مواقع خودرو چپ و یا واژگون می‌شود.

فهیمی‌راد گفت: باید از ظرفیت دوربین‌های پیشرفته برای کنترل محورها استفاده کرد به‌ گونه‌ای که تمامی محورها را کنترل و تخلفات را ثبت کند.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه به بیان گزارش تحلیلی آماری تلفات و مصدومان حوادث رانندگی در هفت ماه نخست امسال پرداخت.

ملک محمد راهواره اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان در هفت ماه ابتدای سال 1390 تعداد 553 نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال 1389 تعداد 555 نفر بوده است.

وی افزود: به عبارت دیگر تعداد کشته ‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در هفت ماهه سال 90 با کاهش مواجه بوده است.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این استان  تصادفات به وقوع پیوسته در جاده‌های برون شهری در هفت ماه نخست امسال منجر به فوت 418 نفر شده که در مقایسه با تعداد تلفات رانندگی برون شهری در مدت مشابه سال 1389 که به میزان 415 نفر بوده با افزایش مواجه شده است که در بین استان‌های کشور در رتبه 25 قرار دارد.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان در هفت ماه نخست امسال 60  نفر جان خود را در تصادفات به وقوع پیوسته در راه‌های روستایی از دست داده‌اند.

راهواره افزود: تعداد فوتی‌ها در موقعیت مکانی راه‌های روستایی در هفت ماه سال گذشته 62 نفر بوده که با مقایسه آمار ذکر شده فوتی‌های راه‌های روستایی در مدت یاد شده با کاهش دو نفری معادل 2.3 درصدی مواجه بوده است و در رتبه 20 قرار دارد.

در ادامه این نشست اعضای کار گروه به تشریح عملکرد خود در راستای ایمنی و پیشگیری از تلفات جاده‌ای پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد