makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

39 هزار شغل امسال در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت در عمل به تعهدات امسال خود در این استان 39 هزار شغل ثابت و پایدار مطابق اهداف شورای عالی اشتغال ایجاد کرد.

'علی محمد آزاد' در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان افزود: با ایجاد این میزان شغل که در 'سامانه رصد' نیز ثبت شده است دستگاههای مرتبط در استان حدود 70 درصد به تعهد اشتغالزایی امسال خود عمل کردند.

وی گفت: شورای عالی اشتغال که ریاست آن را دکتر احمدی نژاد به عهده دارد از محل تعهد دولت برای ایجاد دو میلیون و 500 هزار شغل در کشور، 58 هزار و 189 مورد را برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته است.

رییس شورای اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان ادامه داد: دولت برای توسعه این خطه از ایران اسلامی فقط در بخش ایجاد طرحهای کوچک زودبازده طی پنج سال گذشته هزار و 172 میلیارد تومان تسهیلات به افراد جویای کار پرداخت کرد.


آزاد افزود: امسال برای تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی در بخش مشاغل خانگی 940 میلیارد ریال به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی افزود: در این خصوص تاکنون 810 میلیارد ریال در دو هزار و 455 طرح هزینه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امسال 420 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به استان اختصاص یافت که از این محل به 925 طرح بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه اشتغال سیستان و بلوچستان در سطح کشور جزو موارد نمونه است اظهار داشت: این خطه از ایران اسلامی ظرفیتهای زیادی دارد اما نیازمند معرفی بیشتر و کاربردی شدن طرحها است.

او افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با تنوع آب و هوایی و تولیدات متنوع کشاورزی توان تامین نیاز کل کشور را دارد.

وی تولید سالانه 170 هزار تن خرما، 110 هزار تن موز و 45 هزار تن گوشت قرمز برای مصرف مردم کشور را از جمله ظرفیتهای این استان برشمرد و اظهار داشت: فقط طی زمستان پارسال سیستان و بلوچستان 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به دیگر استانها صادر کرد.

وی وجود تنها بندر اقیانوسی کشور(چابهار) با ظرفیت تخلیه و بارگیری 5/2 میلیون تن کالا در سال، راه آهن کرمان - زاهدان و اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای استان را از جمله زیرساختهای موجود و یا در دست اجرا در سیستان و بلوچستان برشمرد.

او در ادامه همچنین گفت: سیستان و بلوچستان 42 مرکز آموزش عالی با بیش از 85 هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف دارد و به لحاظ شمار دانشجو و تعداد مراکز و رشته ها از استانهای مطرح کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در این استان افزود: دولت به زودی سومین دانشگاه علوم پزشکی این استان را راه اندازی خواهد کرد.

آزاد همچنین تاکید کرد: مردم کوشا و فعال سیستان و بلوچستان مرزدارانی غیور و توانمند هستند و مرزنشینان اجازه نفوذ به هیچ بیگانه ای را نمی دهند.

وی به مسوولان سیستان و بلوچستان توصیه کرد: بگونه ای کار کنند که همه مردم استان از مزایای زیرساختها و امکانات این خطه بهره مند و منتفع شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد