makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

چابهار بیشترین دهیاری‌های سیستان و بلوچستان را دارد

 کارشناس مسئول امور دهیاری‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار بیشترین دهیاری‌ها را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.

به گزارش مکران آرش جمالزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شهرستان نیکشهر 130 دهیاری و چابهار 134 دهیاری را در خود جای داده است.

وی افزود: برای کاهش تصادفات در محورهای روستایی، نسبت به اطلاع رسانی و آموزش دهیاران که به نوعی راهوران محله هستند، اقدام شده که این امر بالغ بر 20 میلیون تومان هزینه در پی داشته است.

کارشناس مسئول امور دهیاری‌های استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌ها، کارگاه‌های آموزشی برای راهوران محله انجام و مقررات مربوط به راهوران محله برای آنان تبیین شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک‌هزار و 60 نفر دهیار به عنوان راهوران محله در کنار پلیس راه و دستگاه‌های امدادی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی سیستان و بلوچستان فعال هستند.

جمالزهی بیان داشت: نگهداری راه‌ها، اطلاع رسانی به پلیس راه در مواقع اضطراری، جلوگیری از بروز حوادث در مدارس حاشیه راه‌ها از جمله وظایف و خدمات دهیاران و راهوران محله است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان 9 هزار آبادی و حدود 5 هزار و 400 روستا داریم که از این تعداد یک‌هزار و 60 دهیاری فعال هستند.

کارشناس مسئول امور دهیاری‌های استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کاهش سوانح ترافیکی با مشارکت مردم تحقق می‌یابد که در این راستا پیشنهاد می‌شود انعقاد قرارداد نگهداری راه‌های روستایی هر بخش با مشارکت تعاونی دهیاری‌های آن بخش بر اساس دستورالعمل معاون راه‌های روستایی انجام شود.

جمالزهی اضافه کرد: اختصاص سهمیه سوخت ماهیانه از طرف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها به دهیاری‌هایی که در طرح راهوران محله فعالیت ویژه دارند نیز می‌تواند سبب تشویق و ترغیب دهیاران برای ادامه همکاری با پلیس راه استان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد