makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از ایجاد 39 هزار شغل در استان خبر داد

 علی محمد آزاد گفت : 39 هزار شغل ثابت و پایدار در راستای اهداف شورای عالی اشتغال در این استان ایجاد شد.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری آریا، علی محمد آزاد استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار داشت: با ایجاد این میزان شغل که در سامانه رصد نیز ثبت شده است ، سیستان و بلوچستان حدود 70 درصد به تعهد اشتغالزایی خود در سال 90 عمل کرده است. وی افزود: مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال از دو میلیون و 500 هزار شغل در نظر گرفته برای کشور سهم سیستان و بلوچستان 58 هزار و 189 شغل تعیین شده بود.

وی ادامه داد: دولت در راستای توسعه این خطه از ایران اسلامی در زمینه طرح های کوچک زودبازده طی پنج سال گذشته هزار و 172 میلیارد تومان تسهیلات به افراد جویای کار پرداخت کرده است.

آزاد بیان کرد: همچنین امسال نیز برای تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی در زمینه مشاغل خانگی 940 میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شد که سهم بسزایی را در اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: در این زمینه تاکنون 810 میلیارد ریال تخصیص یافته است که به دو هزار و 455 طرح ارایه شده از سوی دستگاههای اجرایی به بانکها بیش از 105 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 420 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به استان اختصاص یافت که تا کنون به 925 طرح بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی با اشاره به نمونه شدن سند توسعه اشتغال سیستان و بلوچستان در سطح کشور اظهار داشت: این خطه از ایران اسلامی ظرفیت های زیادی دارد که نیازمند معرفی و برنامه ای کاربردی برای تبدیل شدن به فعلیت آن دارد.

آزاد افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور از آب و هوایی متنوع در یک فصل برخوردار است و همین توانمندی و ظرفیت موجب شده 14 شهرستان این استان تولیدات متنوع کشاورزی داشته باشند و بخش اعظمی از نیازهای کشور را تامین کنند.

استاندار تولید سالانه 170 هزار تن خرما، 110 هزار تن موز و 45 هزار تن گوشت قرمز برای مصرف مردم کشور را از ظرفیت های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان برشمرد.

آزاد گفت: پارسال از ابتدای دی ماه تا اواخر اسفند ماه، سیستان و بلوچستان 600 هزار تن انواع محصولات را برای مصرف مردم استان های مختلف به کشور تحویل داد.

وی برخورداری از تنها بندر اقیانوسی کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری 5/2 میلیون تن کالا در سال، راه آهن کرمان- زاهدان و اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای استان را از زیرساخت های مهم سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان هایی است که برق اضافی دارد و در هر نقطه از منطقه انرژی برق مورد نیاز در بخش صنعتی، کشاورزی و خانگی به سهولت قابل تامین است.

استاندار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان 42 مرکز آموزش عالی با بیش از 85 هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف دارد و به لحاظ شمار دانشجو و تعداد مراکز و رشته ها از استان های مطرح کشور است.

وی با بیان اینکه این استان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی است، افزود: سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.

آزاد اظهار داشت: مردم کوشا و فعال سیستان و بلوچستان مرزدارانی غیور و توانمند برای ایران زمین هستند به طوری که با استقرار مستمر خود در مرزها، اجازه نفوذ به هیچ بیگانه ای را نمی دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد