makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بزرگترین انبار نفت شرق کشور در زاهدان به شبکه ریلی متصل می شود

  مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: با راه اندازی پروژه ایستگاه نفت زاهدان در دهه فجر امسال بزرگترین انبار نفت شرق ایران به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

به نقل از ایرنا  ' سیدمصطفی داودی' بیان کرد: ساخت این ایستگاه با هدف تامین سوخت مورد نیاز استان و افزایش صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه از طریق شبکه ریلی کشور از ابتدای امسال آغاز شده است.

او افزود: مرحله نخست اجرای این پروژه در زمینی با گستره 30 هکتار و 60 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی، هزار و 700 متر ریل گذاری خطوط ورودی و خروجی و اعتبار 10 میلیارد ریال در مدت زمان سه ماه انجام گرفت و در خرداد ماه بهره برداری شد.

وی اظهار داشت: مرحله دوم این پروژه شامل عملیات ساخت و نصب تاسیسات مربوط به انتقال فرآورده های نفتی که توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان در حال انجام است تاکنون 80 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.


داودی کاهش حجم سوانح و تصادفات جاده ای به علت کاهش تردد نفتکش های جاده پیما، شتاب بخشی به عملیات جابجایی، تخلیه، بارگیری و افزایش میزان صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه را از مزیتهای مهم این طرح عنوان کرد.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم در مرحله دوم اجرای این پروژه، پنج خط به طول پنج کیلومتر با 13 دستگاه سوزن و سه دهنه پل آبرو ساخته و باعث افزایش ظرفیت تخلیه فرآورده های نفتی به میزان دو برابر می شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز درباره این پروژه به ایرنا گفت: عملیات ساخت و نصب تاسیسات مربوط به انتقال فرآورده های نفتی در ایستگاه زاهدان با اعتبار 10 میلیارد و 500 میلیون ریال امسال وارد مرحله اجرایی شد.

'مرتضی عابدینی' افزود: این پروژه بزرگ بیش از 80 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی بیان کرد: احداث، خط لوله انتقال فرآورده، اتصال خط اصلی انتقال فرآورده های نفتی به انبار، ایجاد خط آتش نشانی در مواقع بروز خطر، هزار و 500 متر خط لوله آب به قطر 14 اینچ برای مهار آتش و ایجاد دو پمپ تخلیه بسیار قوی 60 گالنی و سایر تاسیسات، بخشی از این پروژه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد