makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

چابهار امن ترین شهرستان بندری ایران است

 فرماندار چابهار در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های خارجی و داخلی گفت: این شهرستان بندری با توجه به شاخص های 14 گانه امنیتی، جزو امن ترین شهرهای ایران است.

به گزارش مکران به نقل از  ایرنا، 'ایرج حیدری' افزود: وجود شمار زیاد سرمایه گذاران و گردشگران و نیز حضور خبرنگاران خارجی و داخلی در چابهار نشانگر امنیت پایدار در این منطقه است.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان بندرچابهار برای سرمایه گذاری و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در چابهار از سیاست های مهم نظام بوده و برای اتصال کریدور شمال به جنوب ، اقدامات بزرگی در حال انجام است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'چابهار محور توسعه شرق کشور است'، گفت: نگاه مثبت دولت به چابهار با ایجاد زیرساخت های لازم و نیز برنامه ریزی برای ساخت مجتمع پتروشیمی، بزودی چابهار را به عسلویه دوم تبدیل خواهد کرد.

حیدری افزود: ساخت خطوط ریلی در این منطقه نشانگر عزم جدی دولت خدمتگزار برای توسعه چابهار است زیرا با ساخت راه آهن چابهار-زاهدان-مشهد زمینه اتصال حمل و نقل دریایی و ترانزیت کالا از این بندر به کشورهای همسایه فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، 35 عکاس و خبرنگار رسانه های خارجی و داخلی در سفر چهار روزه به چابهار ؛ فعالیتهای انجام شده برای توسعه این شهر بندری را به تصویر می کشند.

این خبرنگاران و عکاسان از رویترز، المنار، شبکه تلویزیونی فلسطین، اخلاص ترکیه، شین هوا چین، آسوشیتدپرس، دویچه وله آلمان و شبکه های سراسری داخلی ضمن بازدید از نقاط مختلف چابهار ، به تهیه گزارش های خبری و عکس می پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد