makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

شهردار زاهدان نمونه شد

  مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در هفته هوای پاک، شهردار زاهدان به عنوان شهردار نمونه شهر پاک انتخاب شد.

 به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس ٬ خسرو افسری در همایش روز هوای پاک در محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال با شعار سوخت پاک، خودرو پاک و هوای پاک" به دنبال کاهش آلاینده‌های جوی در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: طی قرن‌های اخیر، روند صنعتی شدن برداشت از منابع بسیار زیاد شده و این خود باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود که در این راستا افزایش فضای سبز می‌تواند در پاک بودن هوا بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای هر نفر به طور معمول 20 تا 24 متر مربع فضای سبز نیاز است که باید به سمت افزایش سرانه سبز در راستای هوای پاک حرکت کنیم.

خسروی در ادامه برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی با موضوعات زیست محیطی برای نخستین بار در سطح  کشور، برگزاری نشست هم اندیشی با ریاست  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه مباحث مربوط به آلاینده‌های هوا و اثرات زیان بار آنها بر سلامت مردم و بررسی راهکارهای اجرایی پیشگیرانه، برگزاری مسابقه زنده تلویزیونی با محوریت و سوالات زیست محیطی از شبکه استانی هامون در طول هفته هوای پاک با اهدای جوایز ارزنده، راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین کارخانجات سیمان خاش و زابل، بازدید از کارخانجات بزرگ استان و کاشت درخت و نهال به منظور ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز و اثرات آن در کاهش آلاینده‌های هوا را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هوای پاک در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی از افتتاح مرکز کنترل و پایش زیست محیطی در استان خبر داد و گفت: مرکز کنترل و پایش محیط زیست سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که یکی از اهداف عمده افتتاح این مرکز، جمع آوری اطلاعات پایشی و داده‌هایی است که روی آلایندگی‌های محیط مثل آب، خاک و هوا تأثیر گذار است.

در ادامه از فعالان زیست محیطی سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد