makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

حامیان جندالله و ننگ هم‌پیمانی با موساد و سیا

  در روزهای گذشته گزارش مجله آمریکایی فارن پالیسی درباره ارتباط سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) با گروهک جندا… و استخدام و تجهیز این گروهک برای انجام عملیات تروریستی در ایران، منجر به خبرسازی گسترده‌ای شد و حامیان این گروهک را دچار سردرگمی و نگرانی کرد.

در این میان افراد و گروه‌هایی که نه فقط نقش سخنگویی جندا… در خارج از کشور را بازی می‌کردند، بلکه با کمک‌های مالی، تبلیغاتی و … به این گروهک یاری می‌رساندند، بیش از پیش مشروعیت خود را نزد مردم بلوچستان از دست دادند. گروه‌هایی نظیر حزب مردم و افرادی از جمله: ناصر بلیده‌ای و دکتر غلامرضا حسین‌بر که همیشه سنگ حمایت از جندا… را بر سینه می‌زدند و داعیه دفاع از حقوق مردم بلوچستان را داشتند؛ اینک باید در برابر پرسش‌های بیشمار مردم بلوچستان پاسخگو باشند.

آنگونه که مجله فارن پالیسی ادعا کرده است ماموران موساد به هنگام معرفی خود به افراد جندا… خود را مامور سیا معرفی می‌کردند و با پاسپورت و مدارک آمریکایی به سراغ افراد این گروهک می‌رفتند و مرکزیت عملیات نیروهای موساد شهر لندن بوده است. با این ادعا علاوه بر اینکه سازمان سیا تبرئه نمی‌شود، بلکه ماهیت ارتباط و همکاری نزدیک آن با موساد آشکارتر می‌گردد.

آنچه در گزارش فارن پالیسی به آن پرداخته نشده است، نقش حامیان اروپا نشین گروهک جندا… در وصل کردن موساد و سیا به جندا… و نحوه‌ی هدایت آنان است.

آیا مصاحبه‌های متعدد و حمایت‌های بی‌دریغ حزب مردم و جناب دکتر حسین‌بر از این گروه و تبدیل آنان به تریبون تبلیغاتی گروهک جندا… و نقش سخنگویی این گروهک، بخشی از پروژه عملیاتی موساد و سیا نبوده است؟

آیا سفرهای ناصر بلیده‌ای به منطقه و به صورت مشخص امارات متحده عربی و ملاقات با برخی افراد مرتبط با جندا… ارتباطی به این موضوع ندارد؟

قطعا حزب مردم و افرادی چون حسین‌بر که واهی بودن ادعاهایشان در مورد تآثیرگذاری در منطقه و داشتن اعضای چند هزار نفری در داخل کشور برای سازمان‌های جاسوسی غرب اثبات شده و در سال‌های اخیر موجب سلب اعتماد از آنان شده بود؛ به دنبال راهی برای تامین منابع مالی خود فرصتی را که از طریق وصل کردن سازمان‌های جاسوسی به جندا… فراهم آمده و منابع مالی نامحدودی را که عبدالمالک ریگی در اعتراض‌های خود به آن اشاره کرده بود، برای حفظ موقعیت خود بسیار حیاتی دیده و از آن بهره‌برداری کرده‌اند.

بدون شک مردم بلوچستان که از خشونت و ترور آسیب‌های فراوانی دیده و اثرات منفی آن بر توسعه منطقه را کاملا احساس کرده‌اند و نیز همواره از جنایت‌های اسرائیل و آمریکا علیه ملت‌های مظلوم مسلمان به ویژه در فلسطین ابراز انزجار کرده‌اند، این گناه بزرگ گروهک جندا… و حامیان آن‌ها را در همپیمانی با دشمنان خود هرگز نمی‌بخشند.

آیا بهتر نیست آقایان خارج‌نشین بلوچ از لاک توهمات خود بیرون بیایند و به جای به حراج گذاشتن شرف و غیرت خود، به خواسته‌های واقعی مردم بلوچ احترام گذاشته و راهی برای جبران خبط و خطاهای گذشته خود پیدا کنند؟

ترور برای خشنودی اربابان

با افشای نقش سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا در استخدام و تجهیز گروهک جندا… برای انجام عملیات خرابکارانه در داخل ایران، ابعاد دیگری از سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی آمریکا و اسرائیل برای تخریب، ترور و ایجاد فضای تفرقه و ناامنی در منطقه روشن شد.

در چند سال گذشته دامنه ترورها و بمب‌گذاری‌ها به مردم مظلوم بلوچستان و اهل سنت نیز رسیده است و در آخرین مورد یکی از علمای اهل سنت به نام مولوی مصطفی جنگی‌زهی امام جمعه اهل سنت راسک، قربانی آن شد. گروهک جندا… و جریانات افراطی با عناوین مشابه بارها علما و ریش سفیدان اهل سنت را که برای ایجاد وحدت و گسترش تعامل میان مردم و مسئولان به منظور توسعه هرچه بیشتر منطقه تلاش می‌کنند، به ترور تهدید کرده‌اند. برای این قبیل جریانات شیعه یا سنی بودن فرد، بلوچ یا سیستانی بودن و … تفاوتی نمی‌کند! آنان پول می‌گیرند تا بکشند، از بین ببرند، صداهای وحدت طلبی را خاموش کنند و بر طبل تفرقه بکوبند تا مانع از توسعه و پیشرفت منطقه بلوچستان شوند و در نهایت همه این پروژه‌ها را به براندازی جمهوری اسلامی و ایجاد جنگ داخلی و تجزیه کشور ختم کنند.

سوژه شکار آنان حتی می‌تواند یک کودک یا یک روحانی اهل سنت باشد! آنان فتوای کشتن را از اسلام نگرفته‌اند، بلکه اجازه و امکانات ترور و کشتار از اسرائیل و آمریکا برایشان صادر شده است و به همین دلیل برایشان فرقی نمی‌کند که قربانی از چه قشر یا چه گروهی باشد. همانگونه که در فلسطین، عراق و افغانستان هم تفاوتی نمی‌کند! یک روز بمب‌های آمریکایی هواپیماهای بدون سرنشین برسر مردم پاکستان فرو می‌ریزد و روزی دیگر بر سر مردم افغانستان، یک روز بمب‌گذاری انتحاری جان عده‌ای از مردم بیگناه شیعه را در پاکستان می‌گیرد و روز دیگر بمب‌گذاری دیگری در عراق جان مردم سنی را.

آنچه آنان را به وجد و ذوق می‌آورد بوی خون و جنایت است و البته غافل از سرانجام بدی که در این دنیا و در آخرت برایشان رقم خورده است.

 توسط: م. برهانزهی خبرنگار تفتان ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد