makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

حقوق بشر برای غرب ابزار خدعه و نیرنگ است

  رئیس قوه قضائیه، حقوق بشر را ابزاری در دست غربی ها برای خدعه و نیرنگ خواند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در سومین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر، اسلام و غرب» با اشاره اعلامیه جهانی حقوق بشر گفت: عده ای اعلامیه ای را نوشته اند که اساس آن لیبرال دموکراتیک است و ما یا بی توجه به آن ملحق شده ایم یا پیوست های آن را پذیرفته ایم که البته باید توجه داشته باشیم که آیا این موارد، نگاه درستی است یا خیر.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: دنیای غرب با مباحثی که درباره حقوق بشر مطرح می کند به صورت خفی در حال تحمیل معیارها و نرم هایی به ماست و این اولین برخورد ما با دنیای غرب است.


وی تصریح کرد: دنیای غرب با همه حرف های قشنگی که در رابطه با حقوق بشر دارد، در عمل با نیرنگ و خدعه وارد شده است و از جمله اقدامات آنها حمله به کشورها به بهانه های واهی است. آنها به بهانه واهی وجود سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را کشتند یا آواره و بیمار کردند. آیا این موارد، اعمال حقوق بشر است؟

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش نویس گزارشگر ویژه حقوق بشر در خصوص ایران تاکید کرد: این پیش نویس مملو از دروغ است. فردی که موظف به بی طرفی است چرا باید این مقدار دروغ مطرح کند و بگوید ما رفتیم و با کسانی که مورد تعدی قرار گرفته بودند صحبت کردیم؟ در حالی که این نادرست است و باید با دو طرف صحبت شود. در خصوص کهریزک نیز مطرح شده بود که قاضی مذکور، مصونیت دارد در حالی که قاضی هنوز معلق است. چطور می گویند صیانت دارد؟

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در بند 13 این پیش نویس یکی از مسائلی که به عنوان امور ضد حقوق بشری مطرح شده این است که آزادی ها محدود می شود زیرا قوانین محدود کننده است و یکی از آنها ماده 513 قانون مجازات اسلامی در خصوص توهین به مقدسات اسلام است.

وی با ابراز تعجب از طرح این گونه مباحث یادآور شد: اگر کسی هولوکاست را انکار کند باید به زندان برود اما اگر کسی به حضرت مسیح(ع) و پیامبر عظیم الشان اسلام توهین کند، اشکالی ندارد؟! در مقام نیرنگ و تزویر و فشار به کشورها از این سند بهتر پیدا نمی شود.

رئیس دستگاه قضایی اضافه کرد: دنیای غرب مملو از تزویر است. می گویند که انسان ها حقوق بشر دارند. شما شکنجه را منع کردید اما ما شاهد زندان های ابوغریب و گوانتانامو بودیم. بنابراین در حقیقت این گونه می شود که الفاظ در دست شماست و هر طور می خواهید آن را می چرخانید. اگر به فردی که رئیس جمهور یا رهبر یک کشور است توهین شود در حقیقت به ملت آن کشور توهین شده است.

آملی لاریجانی در پایان با یادآوری اینکه امروز حقوق بشر یک ابزار برای غرب محسوب می شود، تاکید کرد: ما باید چشم ها را بازتر و گوش ها را شنواتر کنیم و حرفمان را به دنیا بزنیم زیرا انسان های منصف نیز وجود دارند و خود می فهمند که هرکس دارد چه کار می کند.


منبع:روزنامه کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد