makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

چرا حزب مردم بلوچستان از ابراز حقیقت میترسند ؟

  حزب مردم بلوچستان: اطلاعات رژیم آقای رازگوی بلوچ و صدیق حسین زاده را تهدید به قتل نمودند.

آقای رازگوی بلوچ و صدیق حسین زاده :نیروهای افراطی تبلیغ جماعت سنی مارا تهدید کرده نه اطلاعات و یا دیگرسازمانهای دولتی

حزب مردم بلوچستان:شمارا اطلاعات تهدید کرد

آقای رازگوی بلوچ و صدیق حسین زاده :با چه زبانی بگیم که بفهمید, نه مارا تبلیغ جماعتیهای عقب مانده ذهنی تهدید کردند.

حزب مردم بلوچستان:نه اینطور نیست

آقای رازگوی بلوچ و صدیق حسین زاده : شما سر پیازی یا ته پیاز که اینجا واسه خودت جواب میدی؟؟؟

دروغ یک پدیده سایکولوژیکی است که پیدایش آن به تاریخ انسان اجتماعی میرسد

چرا دروغ میگوییم؟ روانشناسان به ما میگویند که به این دلیل دروغ میگوییم که از عواقب گفتن حقیقت بیم داریم.در حال حاضر د روغ گویی در حزب مردم بلوچستان به یک فرهنگ تبدیل شده است که تمام اعضای این حزب از آن برای پیش برد کار خویش استفاده می کنند.دروغ گفتن نه تنها رفتاری ضداجتماعی است، دروغگوها معمولاً خودشان هم ضداجتماع می‌شوند. اگر دور و بر کسانیکه به آنها دروغ گفته‌اند باشند، از آن آدم‌ها کم‌کم متنفر می‌شوند. حتی ممکن است آنها را مقصر مشکلات خودشان بدانند. جای تعجب نیست که دروع روابط کاری، ازدواج و دوستی‌های شما را خراب کند. اگر دروغی از شما فاش شود، اعتبار و آبروی شما به زیر صفر خواهد رفت. به خاطر همین از دست دادن اعتبار و دوستان است که افراد دروغگو دچار افسردگی می‌شوند.

ویکتورهوگودانشمند فرانسوی بر این پندار بود که:« الماس را جزدر قعرزمین نمیتوان یافت وحقیقت را جزدر اعماق فکرنمیتوان کشف کرد» در این شاید هیچ جای شک و تردید وجود نداشته باشد که راستگوئی یکی از صفات برجسته وهمآهنگ با سرشت آدمیان است.هر انسان بالقوه مایل است راست بگوید وبه همین ترتیب سخنی را که از دیگران میشنود راست تلقی نماید.ولی در طرف مقابل پدیده راست، پدیده دروغ قرار دارد که بازار آن اکًثرا گرمتر از راست است واز طریق مراجع مختلف به آن مشروعیت داده میشود. این پدیده علل وعوامل زیاد دارد که عمده ترین آنها عبارتند از فریب دادن دیگران ، اجتناب از درد سر« یک نی وصد آسان»، برای کسب موقف ومقام، سادیزم ، حسادت، تظاهر، ضعف وکمبودیهای اخلاقی وغیره میباشند.

دروغ و دروغ گویی یک نوع خودفریبی و دیگر فریبی است که انسان های دروغ گو با توسل به آن می خواهند که کمبودی های شان را پر نموده و برای مدت کوتاهی سخن خویش را به کرسی بنشانند و موقعیت خود را حفظ نمایند.

رو آوردن به دروغ و دروغ گویی در سازمانهای سیاسی عوامل گوناگونی دارد؛ به طور مثال احساس ناتوانی اشخاص در اجرای مسئولیت و امور زنده گی یکی از دلایل رو آوردن به دروغ گویی است که در این نوع دروغ گویی شخص می خواهد با گفتن دروغ، شخصیت و موقف خویش را در میان مردم حفظ نماید که البته این نوع حفظ نمودن، حفظ کوتاه مدت به اصطلاح«کلوخ گذاشتن و از آب تیر شدن» است زیرا با دروغ نمی شود پایه و اساس یک شخصیت واقعی را بنا نهاد. 

نویسنده :عبدالله بلوچ

باز نشر از وبلاگ بلوچ بیدار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد