makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مرکز اورژانس ایرانشهر به بهره‌برداری رسید

 مدیرکل بهزیستی سیستان‌و بلوچستان گفت: در هفتمین روز از دهه مبارک فجر مرکز اورژانس شهرستان ایرانشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد سراوانی  در مراسم بهره‌برداری از این مرکز اظهار داشت: این مرکز با هدف حل مشکلات زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای مشکلات خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، کودکان خیابانی، دختران و پسران فراری در ایرانشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از مهم‌‌ترین ویژگی خدمات اورژانس اجتماعی، تخصصی بودن و به موقع در دسترس بودن آن است تا مداخلات روانی اجتماع را قبل از مداخلات انتظامی و قضایی و یا در کنار آن انجام دهند.

سراوانی خاطرنشان کرد: در این مرکز خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی، روانشناسی، بهداشتی، درمانی و حقوقی توسط نیروهای متخصص به صورت سرپایی و رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای از بروز مسائل اجتماعی مصون نیست، خاطر نشان کرد: در سیستان ‌و بلوچستان به دلیل ریشه‌های عمیق دینی و مذهبی و بافت سنتی جامعه، نرخ آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی واقعیت تلخی است که وجود دارد و نمی‌توان آینده‌ای را بدون آسیب‌های اجتماعی تصور کرد.

سراوانی گفت: آسیب‌های اجتماعی برازنده جامعه اسلامی نیست و تاسیس این گونه مراکز در راستای کاستن معضلات اجتماعی شهرستان و گام نهادن به سمت جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب‌های اجتماعی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد