makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افزایش اعتبارات اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان

  سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان از افزایش4 برابری اعتبارات این اداره کل در دولت نهم و دهم خبر داد.

به نقل از فارس ٬براتعلی حسینی اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری در سال‌های اخیر اعتبارات راه روستایی این اداره کل نیز از افزایش خوبی برخوردار بوده به طوری که در سال 90 اعتبارات این اداره در بخش راه روستایی به 72 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات این اداره در طول خدمت دولت نهم و دهم گفت: اعتبارات ملی این اداره طی این مدت حدود شش برابر و اعتبارات استانی نیز 2.3 برابر رشد داشته است.

سرپرست راه‌و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان تصریح کرد: در سال 84، اعتبارات این اداره 30 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده و این در حالی است که در سال 90 اعتبارات این اداره به 124 میلیارد تومان رسیده و در مجموع در طول این هفت سال با رشد چهار برابری بالغ بر 4 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار صرف هزینه‌های پروژه‌های عمرانی شده است.

حسینی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور راه روستایی وجود نداشت اما امروز  3 هزار و 775 کیلومتر راه روستایی آسفالته در جنوب سیستان‌ و بلوچستان وجود دارد.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان طول کل راه‌های روستایی در جنوب استان را 8 هزار و 663 کیلومتر عنوان کرد که از این مقدار 3 هزار و 775 کیلومتر  راه آسفالته، 100 کیلومتر راه شوسه و 4 هزار و 788 کیلومتر  راه دسترسی و مال‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این اداره کل متولی نگهداری 12 هزار و 231 کیلومتر راه معادل 20 هزار و 158 کیلومتر راه همسنگ است.

حسینی گفت: در دهه فجر سال‌جاری 44 پروژه در این حوزه در حال بهره‌برداری‌ است که 41 پروژه به طول 137 کیلومتر راه مختص راه روستایی است که با بهره‌برداری از آنها  104 روستا با 8 هزار و 721 خانوار از راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد