makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

جلوگیری از قاچاق 156 هزار لیتر سوخت در سیستان ‌و بلوچستان

 معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان‌ و بلوچستان گفت: مرزداران سیستان و بلوچستان موفق شدند از قاچاق بیش از 156 هزار لیتر سوخت جلوگیری و میلیاردها ریال سرمایه ملی را به کشور باز گردانند.

به گزارش مکران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی سیستان و بلوچستان، احمد شهرکی اظهار داشت: مرزبانان این فرماندهی مستقر در هنگ‌های مرزی و یگان‌های تکاوری و رزمی در راستای کنترل مرز و برخورد با متجاوزان و قاچاقچیان ضمن انجام کارهای گسترده اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، طی یک هفته گذشته موفق به کشف ده‌ها هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.

وی افزود: مرزبانان غیور این استان در راستای مبارزه با مواد مخدر با کنترل دقیق مسیرهای مواصلاتی به چندین دستگاه خودرو وانت تویوتا، موتورسیکلت و تعدادی از عابران پیاده که قصد وارد کردن مواد مخدر به داخل کشور را داشتند مشکوک و در عملیات غافلگیرانه با توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری چهار نفر قاچاقچی در این مدت موفق به کشف 408 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.


معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: 39 نفر متهم به قاچاق کالا و سوخت نیز با توقیف 44 دستگاه خودرو و شناور حامل مواد سوختی و 20 دستگاه وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در نتیجه 156 هزار و 889 لیتر فرآورده‌های سوختی و مقادیر زیادی کالای قاچاق از آنان کشف و ضبط شد و از خروج میلیاردها ریال سرمایه ملی از کشور جلوگیری شد.

شهرکی بیان کرد: کشف 2 تن و 880 کیلوگرم برنج قاچاق طی هفت روز گذشته نیز حاصل عملیات مرزبانان سیستان و بلوچستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

وی همچنین از دستگیری متجاوزان مرزی و اتباع بیگانه خبر داد و گفت: در راستای مقابله با متجاوزان مرزی و برخورد با هر گونه ترددهای غیرمجاز مرزی، مرزبانان پر تلاش این فرماندهی موفق شدند با دستگیری 10 قاچاقچی انسان و توقیف شش دستگاه خودرو حامل در این مدت، 218 نفر اتباع بیگانه و متجاوز مرزی و 30 عابر غیرمجاز را دستگیر و در این راستا 2 هزار و 29 نفر را از کشور طرد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد