makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اختصاص 55 میلیارد ریال به توسعه روستایی سیستان‌وبلوچستان

  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه روستایی در استان سیستان و بلوچستان، دولت 55 میلیارد ریال به این استان اختصاص داده است.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس ، علی‌محمد آزاد شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: 202 میلیارد ریال برای مدیریت بحران و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی به استان اختصاص یافت.

وی افزود: 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران ( ماده 12) و 52 میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری حوادث ( ماده 10) به این استان اختصاص یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال در راستای نگاه دولت چند برابر اعتبارات مصوب به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که این اختصاص 100 درصدی آن در بخش ملی نیازمند تلاش چند برابری مدیران است.

آزاد ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند که طبق برنامه زمانی سال مالی، با ارائه برنامه‌ای کارشناسی شده تمامی بودجه‌های مربوطه را جذب کنند.

وی اضافه کرد: امسال دولت در راستای مصوبه دور سوم سفرهای استانی، 100 درصد بودجه هزینه‌ای را به استان اختصاص داده است که این امر تلاش دو چندان مدیران را می‌طلبد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال تا کنون بیش از 7 هزار میلیارد ریال در بخش‌های هزینه‌ای، فرهنگی و عمرانی به استان اختصاص یافت که این میزان در نسبت با اعتبار مصوب  سال 90 استان با رشد دو برابری روبه‌رو است.

آزاد گفت: با چنین روند ارزنده‌ای در زمینه رشد اعتبارات، کم کاری از هیچ دستگاه اجرایی در اجرای برنامه‌ها و جذب بودجه پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: باید در جذب اعتبارات ملی و استانی جدیت بیشتری از سوی مسئولان امر انجام شود تا اعتبارات به موقع اختصاص یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان نظارت دائمی بر کیفیت انجام پروژه‌های عمرانی را از وظایف مدیران برشمرد و برآورد صحیح میزان هزینه پروژه‌ها را از سوی مشاوران تأکید کرد.

آزاد همچنین خواستار پیگیری مدیران استانی از وزارتخانه‌های متبوع خود به منظور دریافت سهم این استان از اعتبارات ملی شد

وی با اشاره به اعتبارات توسعه روستایی افزود: در این بخش نیز دولت 55 میلیارد ریال به استان اختصاص داد که نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای روستاها در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد