makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

شرایط بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری ایتالیا در سیستان‌وبلوچستان

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به داشته‌ها و پتانسیل‌های فراوان، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری بازرگانان و فعالان اقتصادی ایتالیا دارد.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری فارس ، علی محمد آزاد  امروز در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمینی با گنج‌های فراوان و نعمت‌های بی نظیر و زیبایی‌های جذاب است که به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی مردم ناشناخته مانده است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به عنوان گسترده‌ترین استان کشور دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری است که تاکنون به درستی معرفی نشده و همین مسئله موجب شده که در برخی مواقع اذهان مردم نسبت به این خطه آنچنان که باید شکل نگرفته باشد.


استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: خداوند نعمات فراوانش به ویژه انسان‌های خونگرم، مهمان نواز و ولایتمدار، خاک مرغوب، معادن غنی، آبهای آزاد و منابع عظیم دریایی، میوه‌های کم‌نظیر قاره‌ای، اقلیم چهار فصل، مرزهای طولانی و موقعیت‌های مناسب تجاری و بازرگانی را به طور یکجا به این استان اهدا کرده است.

آزاد عنوان داشت: برخلاف تبلیغات سوء که علیه این استان می‌شود، قابلیت‌های بکر و کم نظیر اقتصادی این منطقه که در افزایش درآمدهای ناخالص ملی و تولیدات متنوع بسیار تاثیرگذار است، می‌تواند مرکز توجه سرمایه گذاران خارجی و داخلی باشد.

وی تأکید کرد: چنانچه سرمایه‌گذاران و گردشگران داخلی و خارجی به این گنج‌های پنهان و آشکار سیستان و بلوچستان پی ببرند، هرگز فرصت کم‌نظیر سرمایه‌گذاری و گشت و گذار در این استان پهناور را از دست نخواهند داد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: سیستان و بلوچستان سرزمینی وسیع از پیکره ایران متمدن است که سیر و سیاحت در طبیعت و تاریخ و سرگذشت اجتماعی اقوام و آثار تاریخی فرهنگی، اساطیر و مشاهیر آن از نزدیک، برای هر ایرانی و غیر ایرانی به ویژه ایتالیا جذاب است.

آزاد اضافه کرد: حضور فرهنگی ایتالیایی‌ها به خوبی در تمدن پنج هزار ساله این خطه، شهر سوخته قابل نمایان است.

وی گفت: چنانچه ظرفیت‌ها، فرهنگ و تاریخ کهن مردمان این سرزمین آفتابی و فعالیت‌های زیر بنایی انجام شده برای توسعه منطقه در بخش‌های مختلف اعم از علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و هزاران طرح کوچک و بزرگ، از نزدیک نگریسته شود بسیاری از نگرش‌ها به این خطه تغییر خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مرزی بودن استان افزود: داشتن هزار و 600 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج همیشه فارس، این استان را در شرایط راهبردی خاصی قرار داده است.

آزاد ادامه داد: از سویی هم مرز بودن با افغانستان به سبب تولید سالانه 7 هزار تن مواد مخدر چالش‌هایی را برای جمهوری اسلامی ایران و این استان در بر دارد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات ارزنده نظام در مقابله با پیامدهای شوم مواد مخدر بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و حفظ سلامت مردم ایران و اروپا هزینه‌های بسیار سنگین مالی و جانی را در این زمینه متحمل شده است.

وی افزود: با توجه به این که کشور ما در مسیر عبوری ترانزیتی 70 درصد مواد مخدر تولیدی کشور افغانستان قرار گرفته است عزم ما را در راه مبارزه داخلی با مواد مخدر در راستای کاهش پیامدهای بین‌المللی آن را دو چندان کرده است.

آزاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم شهدای فراوان مانع از رسیدن مواد مخدر به کشورهای اروپایی شده است که در این زمینه آنها نیز باید با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ای غرب اظهار داشت: بعضاً در راه سیاست‌های مبارزه‌ای جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر، افکار عمومی جهان از سوی این رسانه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرد تا چهره انسان دوستانه نظام اسلامی را خدشه‌دار کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در راه حفظ سلامت بشر، سیاستی روشن و مشخص است و در این راه سفرای کشورهای اروپایی باید از طریق رسانه‌ها، چهره روشن نظام را در افکار عمومی تبیین کنند.

آزاد با اشاره به داشته‌های علمی این استان تصریح کرد: این استان با برخورداری از دانشگاه‌های معتبر به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور می‌تواند در راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی با کشور ایتالیا همکاری مناسبی داشته باشد.

وی یاد آور شد: باید با افزایش مراودات به خوبی بتوان از داشته های دو کشور در راستای رشد و توسعه استفاده لازم را برد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم مبادلات 7 میلیارد یورویی ایران و ایتالیا در سال 2011 میلادی عنوان داشت: این حجم مبادلات خود به خوبی نشان دهنده ظرفیت دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.

سفیر ایتالیا در تهران طی سفر چند روزه خود به سیستان و بلوچستان از داشته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری استان بازدید کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد