makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

نقشه تجزیه ایالت بلوچستان خشم مقامات پاکستان را برانگیخت

  تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای تجزیه ایالت بلوچستان، خشم مقامات پاکستانی را برانگیخت.

به نقل از کیهان، مجلس نمایندگان آمریکا در حال تصویب لایحه ای است که به بهانه «نبود آزادی های مدنی در بلوچستان» و «رها شدگی مردم این منطقه از سوی افغانستان و پاکستان» به دنبال تجزیه این ایالت است. آمریکا همچنین مدعی شده، این بی توجهی از سوی دولت کابل و اسلام آباد، باعث بروز قتل های هدفمند و وقوع خشونت و درگیری در این منطقه شده است!

انتشار این خبر بلافاصله با واکنش اعتراض آمیز مقامات پاکستانی پاسخ داده شد. به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت خارجه پاکستان شنبه در واکنش به این اقدام آمریکا، ضمن مردود شمردن این لایحه، واشنگتن را به نقض کامل قوانین بین المللی متهم کرد. «عبدالباسط» سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان گفت: این اقدام آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی پاکستان بوده و به معنی جهل و نادانی آمریکایی ها از جامعه پاکستان است.


وی ضمن هشدار نسبت به عواقب برداشتن اینگونه گام های «غیرمسئولانه» از سوی واشنگتن تأکید کرد: اسلام آباد چنین اقدامی را تحمل نخواهد کرد.در همین حال نمایندگان پارلمانی ایالتی «حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه «نواز» در ایالت «خیبرپختونخوای» علیه لایحه نمایندگان آمریکا، قطعنامه ای را آماده انتشار می کنند. این قطعنامه توسط «جاوید عباسی» وابسته به حزب مسلم لیگ و عضو پارلمان ایالتی، ایالت خیبرپختونخوای آماده شده و قرار است برای تصویب به پارلمان مربوطه ارائه شود.جاوید عباسی گفت: لایحه کنگره آمریکا بدون شک توطئه ای علیه پاکستان است.از سوی دیگر خبر می رسد، شمار قربانیان حملات تروریستی جمعه گذشته پاراچنار پاکستان به 32 شهید و 60 مجروح رسیده است. روزنامه انگلیسی «گاردین» با اعلام این خبر نوشت، طالبان مسئولیت این کشتار را پذیرفت. بیشتر قربانیان این انفجار تروریستی شیعه بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد