makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سارقان طلا فروشی در ایرانشهر دستگیر شدند

  جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دو سارق یک طلا فروشی در شهرستان ایرانشهر پس از 17 ماه فرار با تلاش پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش مکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، احمد طاهری اظهار داشت: ظهر 23 شهریور ماه سال 89، چهار سارق مسلح با یک خودرو پژو مقابل یک طلا فروشی در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان ایرانشهر توقف کردند و یکی از آنان به بهانه خرید 16 میلیون تومان طلا وارد مغازه شده و با تهدید اسلحه کلت کمری قصد سرقت طلاجات را داشت که با مقاومت مالک و شاگرد طلا فروشی مواجهه شد.


 

وی افزود: در حالی که سارق مسلح با مالک طلا فروشی گلاویز شده بود یکی از کارکنان وظیفه کلانتری 12 ایرانشهر که در همان حوالی در حال انجام وظیفه بود با مشاهده این صحنه بلافاصله ضمن اعلام به مرکز برای دستگیری سارق مسلح به کمک مالک طلا فروشی شتافت.

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همدستان این سارق مسلح که در ماشین منتظر وی بودند برای رهایی همدستانش از چنگال قانون به سمت مأمور انتظامی و صاحب طلا فروشی تیراندازی کرده و بدون اینکه به نیت شوم خود برسند از محل متواری شدند.

طاهری ادامه داد: بر اثر این تیراندازی، صاحب طلا فروشی از ناحیه کتف و مأمور انتظامی از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله اشرار و سارقان مسلح قرار گرفته و مجروح شده و به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی گفت: پرونده این سرقت مسلحانه پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و جمع‌آوری شواهد و مدارک بر جای مانده در صحنه جرم به پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر منتقل و تیم‌هایی از مجرب‌‌ترین مأموران و کارآگاهان پلیس رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش و اقدامات اطلاعاتی و فنی مأموران پلیس آگاهی در همان روزهای اول، سارقان مسلح مورد شناسایی قرار گرفتند و چندین محل که احتمال مخفی شدن سارقان می‌رفت نیز با هماهنگی مراجع قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.

طاهری خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری‌های مستمر مأموران پلیس آگاهی پس از 17 ماه به نتیجه نشست و دو نفر از سارقان مسلح در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی افزود: این دو متهم علاوه بر اینکه مورد شناسایی شاکیان این پرونده قرار گرفتند در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کرده و مشخصات و مخفیگاه‌های دو همدست دیگر خود را نیز اعلام کردند که آنان به زودی دستگیر و پای میز محاکمه کشیده خواهند شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد