makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

امسال280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد

  امسال 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب بنگاه های زود بازده به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش مکران به نقل از خبرگزاری آریا، "علی محمد آزاد" استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: امسال 584 طرح با اعتبار یک هزار و 640 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

وی افزود: با معرفی این میزان طرح ها، تا کنون 280 میلیارد ریال به متقاضیان اشتغالزایی از محل بنگاه های زود بازده اقتصادی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته از محل اعتبار بنگاه های کوچک اقتصادی تا کنون پنج هزار و 330 میلیارد ریال پرداخت شده که اشتغالزایی 30 هزار نفر را در برداشت.

آزاد با اشاره به مشاغل خانگی بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش مشاغل خانگی به مراتب ارزان‌تر و کم هزینه تر از بخش‌های دیگر است.

وی افزود: با سرمایه گذاری در این بخش می توان به راحتی در کم ترین بازه زمانی به اهداف اشتغالزایی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: شمال این خطه زمانی مهد تمدن فرش بافی بود و باید با برنامه ریزی مناسب مجددا دارهای قالی را در خانه ها ایجاد کنیم.

استاندار افزود: دولت امسال 940 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در این استان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بخش تا کنون 23 هزار و 844 طرح به بانک ها معرفی شده که به پنج هزار و 893 طرح 246 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی ها ، به هر فرد متقاضی بین 30 تا 50 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اعطا می شود .

استاندار در ادامه با تشریح ابعاد مختلف سند توسعه اشتغال استان که به عنوان الگوی نمونه کشوری معرفی شد، اظهار داشت: سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان راهکاری مطمئن برای ایجاد اشتغال است که دستگاه ها برای توسعه برابر این خطه باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد