makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

استفاده از انرژی خورشید برای شیرین‌سازی آب‌های شور

   مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان از مطالعه و بررسی بکارگیری انرژی خورشیدی به منظور شیرین‌سازی آب‌های شور خبر داد.

به گزارش مکران به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان‌ و بلوچستان، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: شرکت آبفای استان در نظر دارد تا در صورت موفقیت این طرح از انرژی لایزال خورشید به منظور شیرین‌سازی آب‌های دریای عمان در این استان استفاده کند.

وی با بیان اینکه این پروژه تحقیقاتی در حال‌حاضر بیش از 30 درصد پیشرفت داشته است افزود: در حال حاضر در دنیا با روش نمک‌زدایی از آب‌های شور به منظور دستیابی به آب شیرین اسفاده می‌شود که این روش نیاز به مصرف انرژی بسیار زیاد و استفاده از سوخت‌های فسیلی و یا برق دارد.


کرمی نژاد گفت: با استفاده از روش تقطیر بر اثر تبخیر آب توسط انرژی خورشید می‌توان به آب آشامیدنی با کیفیتی بسیار مطلوب دست یافت که در استان سیستان و بلوچستان به دلیل کثرت روز های آفتابی و انرژی خورشیدی رایگان این طرح در حال مطالعه و بررسی است.

مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با پایان یافتن این پروژه و در صورت حصول نتیجه و همچنین مقایسه اقتصادی روش‌های استحصال آب این طرح در آینده‌ای نزدیک وارد مدار اجرایی خواهد شد.

وی کیفیت آب استحصال شده در این طرح را نسبت به سایر طرح‌های مشابه بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: هدایت و کنترل سیستم‌ها و همچنین فقدان نیاز به پیش تصفیه برای آب ورودی یکی دیگر از مزیت‌های این طرح است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد