makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

وزش باد زندگی عادی مردم چابهار را دچار مشکل کرده است

  وزش باد در چابهار با سرعت حدود 50 کیلومتر در ساعت، زندگی عادی مردم این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

به نقل از ایرنا، در حالی که بسیاری ازشهروندان این شهرستان در آستانه سال نو با خانه تکانی و شستن فرش و نظافت به استقبال بهار می روند، وزش بادشدید همراه با گرد و غبار که منجر به شکستن شاخه های درختان شده، زندگی عادی مردم را بر هم زده است.

رییس اداره هواشناسی چابهار روز یکشنبه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به علت استقرار سامانه غربی، وضعیت جوی به صورت بادشدید همراه با گرد و خاک ، این منطقه را متاثر کرده است.

'حمیدرضا شه بخش' با بیان اینکه شرایط جوی مذکور تا 48 ساعت آینده ادامه دارد، اظهار داشت: گرد و خاک ناشی از وزش باد شعاع دید را به کمتر از یک هزار متر رسانده است.


وی گفت: براثر این سامانه، هم اکنون دریای عمان مواج است و سرعت باد در دریا به 40 گره دریایی و ارتفاع موج تا سه و نیم متر رسیده است.

وی به صیادان توصیه کرد: طی 48 ساعت آینده از رفتن به دریا جدا خودداری کنند.

رییس ایستگاه هواپیمایی هما در چابهار نیز گفت: به علت بدی هوای زاهدان پرواز شماره 382 تهران - زاهدان - چابهار امروز 14 اسفندماه با یک ساعت و 40 دقیقه تاخیر انجام شد.

'امید فاتح نژاد' افزود: این پرواز می بایست راس ساعت هفت صبح از تهران انجام می شد که به علت شرایط بد جوی زاهدان با تاخیر صورت گرفت.

مسوول روابط عمومی فوریتهای پزشکی چابهارهم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به افراد مسن، کودکان و بیماران ریوی توصیه کرد: به علت وجود گرد و خاک و آلاینده های جوی، از منازل خارج نشوند.

'علیرضا عسکری' افزود: این افراد در صورت ضرورت می بایست از ماسک استفاده کنند.

وی گفت:اگر به هر علتی ، مردم و بخصوص بیماران دچار مشکلات تنفسی شدند، مرکز فوریتهای پزشکی 115بطور 24 ساعته آماده ارائه خدمات درمانی و اورژانسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد